Vad händer efter döden?
Jag tror att man dör, sen så föds man på nytt liksom. Det är därför man känner att vissa människor har man träffat förut, fast man verkligen vet att man inte har det.
Jag vet inte riktigt. Vem gör det?
Men jag_tror_ att det blir någon form av fortsättning. Jag ser livet som en plats att lära och en möjlighet att "fila" på sina egenskaper både bra och dåliga.
Så jag tror nog på reinkarnation.
Eftersom jag är kristen valde jag himlen eller helvetet. Men jag tror inte på "evig eld och plågor", utan att helvetet är ett liv utan Gud, utan kärlek. På jorden är det en evig kamp mellan gott och ont, när man dör "delas det upp". Barn kommer alltid till himlen för dom kan inte ställas till svars för sina handlingar än. Som vuxen gör man det om man "tar emot" Jesus. Det behöver inte ske på nåt dramatiskt sett. Tron finns i hjärtat. Det är min syn på det hela. ![]()
Jag har upplevt så mycket spökerier, så jag tror definitivt inte att själen bara försvinner när man dör...
Ingen aning. Personligen hoppas jag på att komma till himlen, men det är nog inte upp till mig att bestämma tyvärr.
Jag tror att vi reinkarneras tills den dagen vi lärt oss det vi ska, sen får vi förhoppningsvis leva i något slags paradis. Den tanken hjälper i alla fall mig i min syn på livet och döden.
Eftersom allt består av energier så består allt fast i en annan form. Allting består - ingenting försvinner egentligen. Om man smular sönder en penna så finns ändå atomer/energier kvar men vi ser det inte.
Om man varit en god människa tror jag att man är "kvar" och vakar över "de sina". Om man varit ond vill jag tro att man bara försvinner.
Reinkarnation
Reinkarnation, det är jag övertygad om.