• vadskajaghetadå

Vad händer efter döden?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad händer efter döden?
  • gealach
    BadSector skrev 2006-09-30 19:13:00 följande:
    Ni som tror på reinkarnation - är ni de som tar livet av er när saker går åt helvete och hoppas på bättre lycka nästa vända?
    Nej, det har jag inte prövat än... *skratt*

Jag tror att allt vi går igenom i det här livet är erfarenheter som vi sedan bär med oss. Snarare tänker jag mig att går jag igenom en massa djävulskap i det här livet så får jag det bättre nästa gång, om jag däremot smiter ifrån det så får jag säkert gå igenom det igen för att jag har något att lära av det.

Eller något - det är inte alltid så lätt att sätta ord på det man tar för självklart.
  • Filippinan

De flesta tror alltså att själen förflyttar sig till en annan kropp. En nyfödd sådan, förmodar jag?! Tror ni alltså att de barn ni själva fött egentligen är gamla själar då?

The more you ignore me, the closer I get
  • Johan
    Ni som tror på reinkarnation - är ni de dumma jävlarna som tar livet av er när saker går åt helvete och hoppas på bättre lycka nästa vända?Ni som tror på paradis "direkt" - vad håller er från att ta livet av er nu på stört?
    Ärligt talat, det måste vara den dummaste frågan någonsin från någon. HUR många personer på jorden svarar JA på den frågan?!?!?!
    /Johan -
  • mamma legolina
    BadSector: vilken idiotisk fråga "är ni de dumma jävlarna som tar livet av er när saker går åt helvete och hoppas på bättre lycka nästa vända?" Hur kan du fråga något så dumt!FörvånadSkrikandes
    Enda sättet att få en vän är att vara en
  • Liska

mammalego,,,, vad hän denna upprördhet,,, öm tå?

• KickStart
    Ni som tror på reinkarnation - är ni de som tar livet av er när saker går åt helvete och hoppas på bättre lycka nästa vända?Ni som tror på paradis "direkt" - vad håller er från att ta livet av er nu på stört?
    Nej
    Eftersom att jag tror att varje liv har en mening och en lärdom att ta tillvara så vore det ju knasigt att ge upp och hoppas på bättre tur nästa gång.
    Vad har man isof lärt sig?
    S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • mamma legolina

Liska skrev 2006-09-30 20:39:34 följande:

mammalego,,,, vad hän denna upprördhet,,, öm tå?
    Liska: Nej jag tänker mera på de som har människor omkring sig som kanske just begått självmord eller de som mår dåligt (ja det finns såna här på vår jord) som kanske funderar i dessa banor. Förstår inte ens ditt inlägg, hur menar du? Öm tå för att jag reagerar över att BadSector uttrycker sig klumpigt. Menar du att jag har någon som begått självmord för att dom tror på reinkarnation eller menar du att jag är benägen att begå självmord för att jag tror på reinkarnation??????Förvånad
    Enda sättet att få en vän är att vara en
  • vadskajaghetadå
    Ni som tror på reinkarnation - är ni de som tar livet av er när saker går åt helvete och hoppas på bättre lycka nästa vända?Ni som tror på paradis "direkt" - vad håller er från att ta livet av er nu på stört?
    fy faan....vilken vidrig kommentar!

*ryser*
  • vadskajaghetadå

jag läste "de dumma jävlarna" men såg sen att du inte skrev det...

Svar på tråden Vad händer efter döden?