• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • maaxan

lallara - om han bara är 7,5 månader så försvinner de nog snart eller bleknar så mycket att det inte syns i alla fall och under tiden får du väl strunta i alla människor som inte förstår bättre=)

• sbalogun

Min forsta dotter hade pa ryggen men det har helt bleknat och bleknade tidigt. Hon ar 2,5 ar nu.. fast min andra dotter har kvar sitt pa ryggen och hon ar 1,5 nu sa kommer sakert att ha kvar sitt. Man far val vanta och se. Har i England maste man skriva ner i sin "journal" sa att man inte kan bli atalad for barnmisshandel.

• Mirax

Hej..Står i min sons bb-journal oxå..Men de sa på bb att mongolfläckarna försvinner i skolåldern (typ 6 års åldern)..Men jag själv tänker inte på att Jamal har fläckarna längre,syns inte så mycket..Han har på rumpan..

• michiagnes

Agnes har oxå på rumpan och axlarna. Fick oxå reda på att det kan ta några år innan de försvinner. Tänkte meddela på dagis direkt när hon börjar så de inte tror jag slår henne.

• sophiie

Jays mongolflcäkar syns fortfarande, lite dämpade men syns. Alltid blickar när han har baröverkropp. Och han är nu 7 år, så tror inte att hans kommer att gå bort, kanske bleknar lite till men inte tillräckligt (i min mening)

• L83

Lallara:
    Min son är 14 månader och har fortfarande sin jättestora mongolfläck på ryggen, precis ovanför rumpan.

Min dotter är 3½ och hade en mongolfläck när hon var liten, tyvärr så minns jag inte när den försvann...

• Sommarmamma

Philip har mongolfläclar på rumpan. De syns fortfarande och han är 2,5 år. Oj, har inte haft en tanke på att meddela dagis men de har inte sagt något. Min bvc-sköterska säger att barnets pigment sitter i mongolfläckarna. Det är därför de är så ljusa när de föds. Sedan fördelar sig pigmentet från Mongolfläckarna ut på restan av kroppen. Det måste ju vara individuellt hur lång tid det tar. Vi har varit sjuka hela förra veckan, Hela Familjen!!! Jätteont i halsen mm. Idag började jag jobba trots att jag fortfarande har ont. Det går ju aldrig över.... jättejobbigt. Men det var rätt mysigt att vara hemma alla

• ang

Min flickas mongolfläckar försvann när hon var drygt året!

Stackars er som är sjuka.... *peppar peppar* så har vi klarat oss ..bar några förkylningar!

(stolt mamma till Tyra och Judith)
  • michiagnes

Sommarmamma: Krya på er, alltid tråkigt med förkylning.

Själv har jag en dotter som bara skriker så fort jag går en meter ifrån henne, jättejobbigt att låta henne bli så ledsen men jag kan inte bära på henne eller leka hela tiden. Men, men det går väl över det också.

• Parker

mina tvillingar har båda mongolfläckar över nästan hela rumpan.

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2