• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • Queenie

Egen tid !!! Whats that !! LOL...
    Saknar oxå egen tid Min kära mamma hämtade Aida klo12,00 nyårafton och jag hämtade henne 16,00 dan efter det var snacka om lyx...
    Annars så har vi bara lämnat henne några timmar gått på klubb och sen hämtat henne efter klubben .
    Det är nog inte ut och dansa jag längtar efter men att få känna mig vuxen i vuxet säälskap utan att behöve ha koll på två busråttor hela tiden .
    Aida har varit omöjlig att lämna bort sen hon va bebbe,,, Men hoppas der ändras nu när hon börjat dagis ..
    I wish I wish ..
    Vore så skönt att med gått samvete kunna få vara fru oxå åtminståne 1gång i månaden ... (menar att bara umgås min man och jag )

• fatou

Det ar en befrielse att vara hos min mans familj, har val aldrig haft sa mycket egen tid som jag har nu. jag och gubben har varit ute pa resturang flera gånger och jag har kunnat ga runt pa marknaden helt sjalv utan barn. Man maste fa ha egen tid ocksa, aven om man bara far det en kort stund......

• Queenie

Im so gelaus ..När vi var i gambia hos min mans familj vägrade Aida att stanna med hans familj lyckades fly en gång till stranden och två ggr till klubben ..Men så fort hon såg mig eller pappan gallskrek hon ..
    Snyft ..Blir väl bättre nästa gång ..Funderar på att bjuda in hans syster hit så att hon kan hjälpa mig  ett tag ..Ska kolal upp allt ...Hoppas det går

• Queenie

Han finns ju här...Men vill ha egen tid med honnom ...jueh !!

• Ewe lina

HEJ ALLA KAN NI HJÄLPA MIG !!!!!!
    jag ska ju åka snart till förförsta gången tanzania till min man. Men skulle vilja köpa något till mina barns kusiner. Flickorna är 4 år 6år 15år och pojkarna är 9 år och 12 år. är lite osäker också vad jag ska köpa till min svärmor som jag ska träffa för första gången.

kan ni ge mig lite olika tips

Vad gav du till din mans eller frus familj.

• Alvida

Ewa Lina:
    Ingen aning!
    Användbara saker som är svåra att få tag på där eller saker som är mycket dyrare där än här..

• Alvida

Jag tror också att man föregår med ett gott exempel om man visar sina barn att man har ett "intresse" utöver jobb/plugg och hemma städning.
    Men vill ju inte att änns barn ska tro att man ändast lever för dem! Det kan nog bli en börda för barnen. Om ni fattar vad jag menar!

• Alvida

*stolt mamma ville skryta av sig* Var på BVC i dag med Isabel och BVC tanten sa "Hon får ett stort A+"

• L83

Alvida: Kul att din dotter fick "A+" på BVC! Glad Var det för utvecklingen eller för längd och vikt?

Själv ska jag ner till BVC med min son imorn för att mäta och väga igen. Han har hela tiden legat långt före i både längd och viktkurvan, men nu de senaste gångerna har han stått still, inte så bra...hoppas han vuxit en bit till till imorn iallafall!

• Queenie

Gute girl....Min dotra sover aldrig när hennes pappa e hemma... party princess

• Queenie

Jag hade mega problem med presenterna...Köpte inget till barnen härifrån utan vi gick på marknaden tillsammans och handlaa det dom vill e ha..
    Min man e omöjlig med att köpa presenter .. Han har ingen koll och fetersom att jag inte träffat dom förut visste jag inte bad dom ville ha eller behövde..
    Men till dom vuxna kom jag på massor...
    JO förresten köpte game boy till hans son härifrån.. -

• Sommarmamma

Hej igen allihop. Är nu tillbaks från England och har redan börjat jobba igen... tungt. Vi hade en kanontrevlig helg, med massor att berätta men är för trött. Verkar som ni har haft det bra. Men tänkte på en sak när jag läste tråden. Ni ensamma mammor. Har ni funderat på en stödfamilj? Det låter som att ni behöver ha lite tid för att ladda batterierna ibland. Och jag förstår er!!! Nu önskar jag alla en god natt !!!

• Alvida

L83: Hon följer sin kurva till punkt och pricka! Plus att hon är ett charmtroll så det var nog för alltihop!

Det är jätte skönt att Isa mår bra, min pojke växte bara på längden när han var liten kändes det som och har aldrig haft de där ekra kilona som så många arn har. Jag har altid varit lite orolig för att han skulle vara för mager! Så jag kan förstå lite av änglsan man kan bära på!
    Hoppas att det går bra imorrn!

• systerduktig

Ewe lina: Det har varit väldigt uppskattat med typiskt svenskt godis (men inte lakrits förstås) och de gillade verkligen alla fruktiga tvålar och sånt från Bodyshop (till och med mitt ex älskar att lukta jordgubb ;o) )
    Men det allra bästa svärmor vet är ju fotografier på barnbarnet. Jag har förstått att fotografier är något väldigt värdefullt i Uganda, och det är inte helt ovanligt att gäster stjäl kort!
    Tips till pojkarna vet jag inte riktigt... när åker ni? Jag kan ju fråga vad mitt ex skulle velat ha i den åldern. Kläder, skor eller teknikprylar troligen...
    Lycka till på resan!!

• Rurik

Märkligt att det inte anses rasistsiskt att skryta över sina halvafrikanska barn och över deras negroida drag, skulle en  helsvensk familj skryta över sina söta blonda blåögda lintottar till barn och säga hur otroligt stolta de var över sina vackra blonda barn med sina nordiska drag då skulle det bli en ramaskri och tjafs om "rasism", det är helsjukt!

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2