• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • sophiie

Japp jag hajade vad du menade, Lallara,. det får bli så orkar inte hålla på att springa runt o leta efter hård kuvert,,

Känner lite som du maaxan, vet inte varför jag håller på att updatera hans släkt i Kenya, får ingen respons.. Oj oj. va de håller varandra i ryggen... Mzungu är man ju bara..inget mer....

• maaxan

är nog bäst att bara strunta i dom, det är ju deras förlust i längden och jag vill inte ha att göra med folk som inte har en moral, man kan inte acceptera allt bara för att man är familj. det är så synd om småttingarna bara som inte får den delen av familjen. för som jag känner det så är de till större skada än nytta i hennes liv.

• systerduktig

Jag skickar kort i vanliga kuvert. Vid ett tillfälle skrev jag typ "please be careful, contains photos", men det var ett misstag, för det är det enda brev som aldrig kommit fram. Ronnie säger att det är rätt många som skickar pengar mellan fotografierna, för att dölja pengarna, och det har fått den konsekvensen att brev med foton plundras och försvinner. Mina foton av min son känns så värdefulla för mig, och även för hans släktingar, så det känns inte alls kul att de riskerar att komma i fel händer. Men det har dock inte varit några problem om jag skickar en bunt foton utan varning...

Michiagnes, jag känner igen den där perioden. Man kunde inte ens sitta på toaletten utan att ha ungen i knät... Men det går över, ganska snabbt. Skickar lite kraft och ork till dig och er alla!

• Mrs Moneybags

Jag tycker att det är bra att uppdatera släkten - om man orkar och känner att man vill.
    Min farmor ville verkligen se ett foto på mig, men tyvärr var det en farbror som hade mina foton och av någon anledning inte ville visa dem för farmor. Det känns trist idag, så jag önskar att någon hade skickat bilder till farmor
    Även om man inte får någon respons finns det kanske någon som bryr sig mer än han/hon vågar säga till de andra där nere...

• Sofie1979

Hej!

Hoppas ni alla får en fin och trevlig Lucia!

Själv ska jag gå på Isabelle första luciafirande i eftermiddag!

Ha en bra dag!

Sofie

• white lilly

Hej allesammans! Läser här allt som oftast men skriver sällan.. Tyvärr. Hur har era lucior/tärnor/tomtenissar/pepparkaksgubbar haft det idag? Kevin var nisse o började skrika så fort de kom ut till "publik".

Tänkte höra lite om hur det är med er andra som inte lever ihop med fadern till barnen, de som kanske inte träffar sina pappor så ofta, hur ser barnen på dem? Kevin träffar sin pappa varannan helg, bara, o ser honom som en gud typ. Han e ju alltid snäll o den man gör roliga saker med. Medans mamma e den som tjatar o gnäller typ. Känns det igen?

Ha det gott allihop o önskar en trevlig lucia!

• systerduktig

Hugo var strålande som luciatomte!

Han ser inte på sin pappa som en gud. Det är så grymt tydligt att det är mig han är trygg med. Han kan leka och busa en del med pappa, men om han gör sig illa blir han nästan hysterisk om pappa försöker hålla honom och trösta honom så att han inte kan komma till mig. Jag får också pussa och krama Hugo så mycket jag vill, men det får inte pappa, som ofta försöker tvinga sig till ömhetsbetygelser av det slaget. Jag tycker hans pappa är dålig på att visa respekt för Hugo, men det kanske hör till hans kultur där respekten för den som är äldre är mycket stark.

Att pappa är lite opålitlig verkar Hugo redan ha klart för sig, och han tycker inte om att bli fasthållen och tvingad till kramar. Måste påpeka att det här är inget jag har försökt påverka Hugo att tycka.

• fatou

Hej, vad kul med en till trad for oss med mulatt barn....jag har 2 barn med en gambian, som jag aven lever ihop med vi har varit ett par i 10ar, maste saga att jag har haft turen att traffa en bra gambian.....for de vaxer inte pa trad. men det ar klart det finns rotagg i alla kulturer......

Nu onskar jag er alla en God Jul.........

ska till stranden nu och bada med barnen......VI AR I GAMBIA.............Skrattande

• L83

Klockan 15 ska jag till min dotters dagis och titta på deras luciatåg! Ska bli kul! Hon ska vara tärna i år, tidigare har hon alltid varit tomte...

• maaxan

samma här, ska oxå gå kl 15 och kolla på min dotters dagis, hon ska vara tärna och de skulle sjunga oxå, ska bli kul att se hur småttingarna fixar det=D

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2