• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • Queenie

Jag e sååååå glad för att det är fredag i dag ....jipiiiiii !!

• Sofie1979

Queenie: Håller med! Det är riktigt sköööööööööööööönt!

• maaxan

jag tycker att helgerna är jobbiga=) då är min dotter hemma och bråkar med mig i stllet för dagisfröknarna=) och man får absolut inget gjort.

• michiagnes

Jag tycker om helgerna för då kan Agnes pappa komma ibland och hjälpa till. Blir så sent när han kommer efter jobb och på helgen kan han umgås med Agnes hela dagen, när det väl blir av.

• Mirax

maaxan--tråkigt att du inte njuter av att umgås med din dotter ..

• maaxan

mirax-det är inte det att jag inte tycker om att vara med henne utan mer att aldrig nånsin göra nåt annat än vara med henne. skulle vilja göra nåt ensam nån gång eller bara komma ut och träffa folk. jag har varit med henne 24/7 sen i juli och hade det inte varit för dagiset hade jag blivit tokig.
    hoppas att ni fattar hur jag menar.

• Alvida

Maaxan: Jag förstår vad du menar på sätt och vis! Alla önskar sig avlastning då och då, och alla har verkligen inte den möjligheten att få vara lite själv!
    Jag var ute nån gång då och då när min son var liten (har babblar jag igen om när min son var lite, hoppas jag inte blir för tjatig..) fram tills han hade för andra gången feberkramper. Jag kom hem ganska tidigt och telefonen ringde, då var dom på väg upp till sjukhuset. Ni kan kasnke ana hur dum, skyldig på något sätt jag kände mig. Jag var inte full, men jag hade ändå druckit två öl. Så sedan dess klarade jag inte riktigt av att gå ut igen, har faktiskt bara varit ute några enstacka tillfällen sedan dess..

• Alvida

ordblind som jag är stavar jag fel här och där, men ni fattar ju vad jag skriver!

• systerduktig

L83, och när de inte förutsätter att det inte är dina barn (även jag har fått adoptionsfrågan nån gång), hur blir du bemött då? Jag har inte heller enbart fått positiv respons om man säger så...

Michiagnes, jo Hugo är rätt lik sin pappa, det är det många som tycker, inklusive jag. Fast han är rätt lik mig också!

På nyårsdagen fyller jag 25, så jag ska försöka ha fest för vänner på nyårsafton. Barn är också välkomna, för jag kan inte tänka mig att fira nyår utan min Hugo. Han pratar förresten mycket om hur han ska fira mig dagen därpå, med "Ja må han leva", presenter och tårta... ;o)

Jag älskar också fredagar, fast nu är det redan lördag och det är inte så dumt det heller!

• maaxan

jag ätnker försöka ta mig ut då lillasyster kommer ner, då kan hon få vara barnvakt en kväll, sen kanjag leva på det ett par månader till=)
    innan jag flyttade hit var det aldrig nåt problem med barnvakt så då var jag ute ca en gång i månaden ungefär, och jag är ju bara 22 så det känns lite som om man missar når när man är hemma hela tiden , fast då jag väl är ute så tänker jag jämt, var det det här jag längtade efter??? och då är det sällan så kul som man har föreställt sig.

systerduktig - att ha en barntillåten nyårsfest låter ju som det ultimata nyåret=) hoppas att ni får kul.

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2