• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • Alvida

Maaxan! Haha latmask!
    ps jag skojar bara!

• maaxan

alvida - jag vet!!!!=) är otroligt latoch bortskämd av hennes pappa=) men men inte så mycket att göra åt saken=)

• Lallara

Hej alla! Nu har jag kommit tillbaka efter en veckas semester på teneriffa . Underbart att få se solen lite, jag blir lätt deppad när det är så här mörkt och grått. Jag läääängtar efter snö!!!

Leo har utvecklats hur mycket som helst under Teneriffa-veckan. Helt plötsligt kan han krypa istället för åla, sätta sig upp själv, ställa sig upp mot möbler, vinka och "prata" mycket mer nyanserat ! Dessutom håller hans första tand på att komma. Jisses vad fort det går när de kommer in i ett nytt utvecklingssprång !

Jag har minsann bakat mjölkfria lussebullar *duktig*! Något julpynt har dock inte hittat upp från källaren ännu. Det får väl bli till helgen.

Ha det gott!

• maaxan

lallara - teneriffa? guuuud vad skönt! vill oxå åka iväg nånstans. hoppas att ni hade det mysigt.

• michiagnes

Lallara: Välkomna hem till Sverige, kan ju inte säga kalla Sverige eftersom det fortfarande är ganska varmt. Har ni haft det bra?

Jag kan inte heller baka så bra men har bestämt mig för att öva nu när lillan är liten och jag bara går hemma. Jag vill att hon ska ha det som när jag var liten, min mamma bakade ofta och jag fick vara med och hjälpa till. Det var veckans höjdpunkt. Ibland när jag bakar så blir det riktigt dåligt men ibland blir det gott och snacka om att man blir lite stolt.

Quennie: Jag är väldigt ledsen att min dotter inte får växa upp i en kärnfamilj, är så rädd att det ska finnas ett stort hål i henne efter sin pappa. Men man får ta en dag i taget och göra så gott man kan.

Hoppas ni mår bra

• Sommarmamma

Lallara- oh ,vad härligt. Jag känner igen mig idet där med mörkerdeppighet. Har till och med gått på ljusterapi. Men inget går ju upp mot den riktiga solen.
    Det börjar ta sej med skrivandet, så här mycket har jag väl aldrig skrivit här inne men det är ju kul.
    Jag bor tillsammasn med Philips pappa och vi har det bra, men jag tycker ändå att det blir ett stort hål för Philip eftersom han bara träffar min släkt. Min mans släkt bor inte här och det är ju aldeles för dyrt för dem / oss att träffas regelbundet. Philip har aldrig träffat sin farmor o farfar. Alla jular och födelsedagar osv blir det ju bara min sida som firar med honom. Så för att balansera upp det hela lite så åker vi till England för att fira julen hos min mans barndomskompis som bor där. Vi har träffats ett par gånger tidigare så det ska bli kul. Det ska också bli skönt med en lite annorlunda jul och slippa all stress. Ha det gott alla, Marie

• Queenie

Maxaan och alla andra som säger sig inte kunna baka ... Vi får ta en bak dag .. För barnen skull.. hihi... Peppar kakor kan man väl ändå inte misslyckas med...hihi..
    Jag älskar att baka..

• maaxan

queenie - låter bra =) så länge jag slipper städa efteråt=) kan ju tänka mig hur smutsigt det skulle bli med småttingarnas hjälp=)

• sugarbabe

här är en till som är värdelos på att baka. Jag tycker inte ens det är kul att "dega" ner sig. Stackars Julia, säger jag bara...däremot skriver jag gärna upp mig i städlistan eftersom jag älskar att gora rent

• maaxan

sugarbabe - tur att det finns någon som gillar att städa=D själv hatar jag det. förut behövde jag inte det när jag bodde med min dotters pappa men nu så är man ju så illa tvungen=) men då blir det ju sällan så att man smutsar ner mer än vad som behövs. jag tycker väl att det ä ok att baka, inte det roligaste jag vet för det slutar alltid med att man äter alldeles för mycket av godsakerna. och sen är ju disken så himla jobbig efteråt=)

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2