Fler som bygger hus?
Vi bygger en enplansvilla som påminner till planlösningen LB-hus Lövsångaren. Ett lokalt företag som bygger och planerad inflyttning är 1/2 nästa år.
Vi bygger en enplansvilla som påminner till planlösningen LB-hus Lövsångaren. Ett lokalt företag som bygger och planerad inflyttning är 1/2 nästa år.
linodin: Gillar planlösningen, sambon blev alldelens sjuk över att ni har ingång till toa från stora sovrummet. Han har alltid önskat något sånt. Bra med ett allrum där man kan skicka barnen till
Det enda jag int riktigt gillade var matplatsen, den känns lite intryckt där upplever jag det. Vad ska ni ha för fasad?
Ska åka ut till vårt hus i dag och muta snickarna lite med äppelpaj. Uppmuntran är alltid bra
Nu har de tydligen fått upp innerväggarna och jag ska passa på att ta lite kort då och lägga ut.
linodin: Vi hade först valt LB-hus men de började strula och vi skulle inte få huset när säljaren utlovade det så vi bröt kontraktet, fick betala 20 000 kr och valde det lokala bolaget. Det blev dyrare men vi får huset i februari och inte i maj, juni som det hade blivit med LB.
Ska ta med kameran nu när jag åker ut och mutar snickarna. Lite äppelpaj en fredag kan ju aldrig vara fel
Lägger förhoppningsvis in bilderna i kväll.
Vi har en liten bostadsrätts 2:a på 53,5 kvm där vi bor 2 vuxna, en 8 mån och två katter. Jag längtar kopiöst tills vi får flytta in.
Nu finns det bilder på ritning och huset i mappen husbygg på min sida
Johannah: Ottosson: Jag längtar något så kopiöst.. Helst nu när det börjar hända massa saker och man ser det hända... Skulle ju vilja flytta in innan jul men det är ju inte möjligt..
Tilda: Jättefint hus
Hur har ni tänkt att ha övervåningen?
Tilda: Låter kanonfint.. Vi har prel. inflyttningsdatum 1/2
Tilda: Nä, det är ett prefabricerat hus. De kom med färdiga väggar och takstolar så ytterväggarna var uppsatta på 1 dag
Mamasnest: Det finns bilder i mitt galleri på vårt hus. Planritningen är från grunden ett LB-hus.
Vi kommer oxå att ha rött hus med vita knutar.. Det enda sambon fått bestämma