Inlägg från: Missboss |Visa alla inlägg
  • Missboss

Fler som bygger hus?

Linodin: NÄr man bygger hus tappar man lite pengaperspektiv. 20 000 tycker jag låter hur billigt som helst men då är jag ju härdad med att få räkningar på 250 000 - 500 000 kr per st  för huset. Märkte av det så tydligt då vi skulle välja ut kökmaskiner, vi ryckte på axlarna och sa vad är 30 000 till? FAst å andra sidan så kan de där 20 000 kr användas till oförutsedda utgifter som inte är inräknade i kalkylen. De kommer alltid. Det är lite farligt att börja tänka så här

• Missboss

Tillråga på allt så pratade jag med sambon igår kväll (han är på utejobb) och får vi flytta in i huset i mitten på januari så han mest troligt på utejobb så oxå Skrikandes Aldrig att jag har ro att låta huset ligga i 2 veckor tills han kommer hem så jag får väl fixa flytten själv. Fixa barnvakt, packa alla kartonger och ringa alla vänner så får de komma och flytta en dag.. Jag som hade planerat att bara vara i huset och börja ordna med kartonger och dyl den dagen vi flyttade *svär* Ja, ja vi är inte där än men det skulle inte förvåna mig om det blir så.

Som sambon skrattade igår och sa: - Ja, sist jag var på utejobb så målade du om i lgh nästa gång så vet jag inte vars jag bor om jag har otur

TANKGIRL: Hoppas ni har bättre tur än oss med LB-hus och att ni blir nöjda

• Missboss
    Ett tips till er alla som bygger!!!

Ring och begär offert av Telia för ingrävning av telefon snarast möjligen. Jag ringde för 3 månader sedan och har fortfarande inte fått någon offert på vad det kostar.
  • Missboss

TANKGIRL: De lovade massa saker som de inte höll, massa missledande information osv. Så det slutade med att vi bröt kontraktet som vi hade skrivit med dem. De skulle få bygga huset först.

• Missboss

Madde: Så spännande Längtar efter att få se hur ert hus ser ut.

Jag ska själv försöka åka ut till veckan och ta lite nya kort och förhoppningsvis så har de hunnit tapetsera och måla lite. Vill ha den 4:e december och byggmöte nu så vi får defintivit inflyttningsdatum

• Missboss

Ohhh, byggmöte på fredag i stället för på måndag

• Missboss

Nellan78: Vi får ju veta definitivt inflyttningsdatum då på fredag i stället för på måndag. Så jag hoppas på positivt besked så helgen blir räddad och jag får börja planera allt i minsta detalj. Har inte alls ett kontrollbehov

• Missboss

Bisquit: Välkommen hit

Tilda: Ett jättegrattis till er. Visst hojtar du till när du har kort på huset nu när det klart

• Missboss

Tilda: Kanon Är jättenyfiken

• Missboss

*skyndar mig att kika på Tildas hus*

Svar på tråden Fler som bygger hus?