Inlägg från: Missboss |Visa alla inlägg
  • Missboss

Fler som bygger hus?

linodin: 1200 kvm är  inte så stort när väl hus och dyl kommer på plats. Vi har 2500 kvm och det känns litet nu när huset är där och sen ska garage till.

Ellynil: Välkommen hit!!! Så skönt att ha de flesta  yrkeskategorier  i familjen Sen lär ju de ha massa fina kontakter. Kontakter är ruskigt bra å ha när man bygger.

• Missboss

linodin: Satt oxå och funderade på det där med stuprännor, vi har valt svarta, vi har svart tak men huset kommer att bli rött med vita knutar. Eftersom vindskivorna kommer att vara vita så kanske man skulle ha valt vita rännor men nu blev det svarta. Jag tror att det skulle bli snyggt med en grå dörr så allt inte bara blir vitt.

• Missboss

Jo, vi lägger en hel del pengar själv, runt 250 000 kr minst kommer vi ha lagt in. Vi kommer inte heller att få något topplån då huset värderas till högre än vad det kostar oss

vi kommer nog båda att jobba heltid om sambons jobb utökar flextiden för så börjar han tidigt på morgonen och slutar tidigt så jag lämnar på dagis och han hämtar vid 14 tiden.

Tror defintivt inte att du kommer att tycka att tomten är för stor.

• Missboss

Nellan: Vi hade först valt dem men de höll inte vad det lovade så det blev en massa strul så vi bröt kontraktet.

• Missboss

TingelingAnna: Välkommen till oss

Jag tycker inte att det skiljer så mkt mellan Myresjö, LB och några andra vi tittade på. I slutända så kanske det skiljer några 100 000 kr. Men med tanke på att man mest troligt bara bygger 1 hus i sitt liv så gäller det att bygga ett man gillar, givetvis inom sin prisklass.

• Missboss

Tycker att veckorna går sååå sakta nu... Vill ha den 4 december så vi får definitivt inflyttningsdatum.. Ska iaf ut till huset i morgon och mäta lite och se om de börjat tapetsera. Måste börja fixa flyttkartonger snart och jag har redan börjat fundera på vad som man kan packa ned utan att behöva det... Vill FLYTTA NU!!!!!!!!!11

• Missboss

Ellynil: Jodå, det är bra på G. I veckan så tapetserar dem, köket skulle komma i början av december. V 50 gör de badrummen om plattan är tillräckligt torr sen är det ju inte så mkt kvar tycker man ju Hoppas på iaf att mitten av januari att vi ska få flytta.

Eftersom detta har varit 1½ års process så börjar man ju bli lite otålig nu ju Fast det var ju i augusti de började med plattan så det har ändå gått fort.

• Missboss

Tilda Skruttan: Vad långt ni har kommit

Ellynil: Bygglovet fick vi i juni om jag kommer ihåg rätt men från det att vi bestämde oss för att bygga och sökte avstyckning på tomten osv.. så har det varit lång process. Men snart är det ju den 4 dec och vi får definitivt inflyttningsdatum på det byggmötet.

• Missboss

TingelingAnna: Grattis!!!!!!!!!!!!

• Missboss

Jag kommer inte heller att anstränga mig med julgrejor och dyl. Har det i en kartong längst in i förrådet och jag orkar inte packa ur allt för att få fram det. Sen så om det är inflyttning i mitten på januari så kommer vi att leva i flyttkaos runt jul

Var iaf och kikade på huset i lördags, nästan all gips är skruvad och det såg ut som de börjat spakla i taket. Tydligen i veckan så ska det börja målas.

Madde: Visst ser plattan fånig ut

Svar på tråden Fler som bygger hus?