Inlägg från: Missboss |Visa alla inlägg
  • Missboss

Fler som bygger hus?

Madde: I vårt kontrakt så står det ett prel datum, sen så är det ett sista inflyttningsdatum och skulle det inte vara klart då så utgår det skadestånd på viss summa per vecka tills vi får huset. I regel så är byggtiden 20 veckor sen + torktid på plattan. Visst arbete kan de göra innan plattan är torr. Typ sätta upp innerväggar och dyl.

Det borde ju stå i ert entrepenadkontrakt. Vi får det slutgiltiga datumet på nästa byggmöte och det lutar åt att det blir tidigare än 1 feb.

• Missboss

Tilda Skruttan: Så roligt för er.. Det är sååå skönt när det äntligen börjar hända saker men ändå känns allt så långt borta.

Vi har kanske bara 2 - 2½ mån till inflyttning om vi har tur och plattan har torkat bra

• Missboss

Om plattan har torkat så börjar de med badrummen v 50, v 47 så tapetseras det i hela huset... LÄngtar såååå mkt.

• Missboss

Madde: Det går att gjuta även under vintern men det krävs lite mer jobb.

• Missboss

Var och lämnade in tapetvalet i dag och fick reda på att nästa vecka så tapetserar de Nu håller jag tummarna för allt i världen att plattan torkat bra.

• Missboss

Välkommen hit Nellan!!

Johannah: För oss gick det snabbt, tror det tog 3 veckor och då låg vi på rätt ordentligt.

• Missboss

Skogsstjärnan: Vi har kört på total entrepnad, var inne på att vi skulle göra invändigt själv men sen fick vi barn och är i dag väldigt glad att vi körde på nycketfärdigt.

• Missboss

Madde: Så trist att få ett inflyttningsdatum så långt borta... Förstår att du höll på att trilla av stolen. När var det huset skulle komma?

Nellan: Vad var det ni byggde för hus?

Jag ska fara och beställa badrumsinredningarna i dag.. Måste få det gjort eftersom det kan vara leveranstid på detta. Nästa vecka så tapetserar de, 1 vecka tidigare än planerat.

Vi ska bygga garaget själva så det lär ju dröja innan det blir klart

• Missboss

Nellan: Är ni nöjda med LB? Det är sååå spännande att välja men ack så svårt.

Johannah O: Vi kommer att köpa det på Beijer, blir Svedbergs i stora toaletten och i lilla toan så blir det billigt underskåp och vanligt spegelskåp. Vi får köpa ut det via byggbolaget. Hade räknat med ca 5000 för båda badrummen men så såg jag det som Svedbergs hade och det måste jag bara ha. Så vips så blev det ca 10000 kr. Då har jag ändå inte tagit med ett högskåp jag vill ha utan det får vi köpa senare.

Jo, vi kommer att göra allt själv på garaget. Det lär ju ta flera år men så länge det är klart innan 2011 så är jag nöjd för annars måste vi söka nytt bygglov för garaget. Men vi kommer nog att köpa takstolarna till garaget. Det är ett garage på 80 kvm + carport så det blir stort.

Svar på tråden Fler som bygger hus?