Inlägg från: Missboss |Visa alla inlägg
  • Missboss

Fler som bygger hus?

MissZimily: Vad blir det för hus ni ska bygga?

• Missboss

MissZmily: Båda var jättefina

• Missboss

Sydskåning: Såklart du får hänga här med oss... Bygge som bygge

• Missboss

linodin: Om ni flyttar till mindre så tänk på att bara ta med er det nödvändigaste. Vi bor 2 vuxna, 1 barn på 8 mån och 2 katter och jag har rensat ur 15 kartonger med grejor som vi inte behöver utan kört till svärmors källare. Lättare att hålla ordning när det är mindre grejor. Spara pengar behöver man defintivt, det är så mkt kostnader att man blir mörkrädd.

• Missboss

Nenne2: Det lät billigt.. Är övervåningen gjord då?

• Missboss

mamasnest: Vi var och kollade på myresjöhus innan vi bestämde oss för vårt hus. Vi fick priser från 1,6 - 2,4 beroende på hus. Då var det inte den här lite billigare serien vi kollade på.

• Missboss

Vi eller rättare sagt jag har valt släta bjökluckor och ett vitt fasat kakel som är som små tegelstenar i storleken. Mörka bänkskivor och svart marmor runt inbyggnadsspisen och även i hörnhyllan ovanför spisen. Det är vanliga skåp upptill och mest stora lådor nedtill. Inbyggnadsugn och micro. Vi har inte valt rostfria vitvaror för jag har inte tänkt att torka dem 100 gånger per dag. Vita skåpluckor är jättesnygg men vi har det idag så för mig gick det alternativet bort. Jag valde även att det inte ska vara något mellanrum mellan tak och skåp, finns inget jobbigare än att skura bort allt fett och dyl som fastnar där. Utan det blir en planka upptill.

• Missboss

Vi har tagit byggnadskreditiv på 1,8 mille och som det ser ut nu så bör det stanna på det. Vi kanske får ned lånen på 1,7 och huset värderas till betydligt mer så vi slipper topplån Men vi räknar med att lägga runt 9 000 kr i månaden till huset (ränta, amortering, drift osv.)

• Missboss

Mamasnest:  För oss blev det så att vi kommer att ha betala runt 2-3 00 000 kr själv. Sen värderar banken det till runt 2,4 - 2,5 miljoner därav anledningen till att vi slipper topplån. Men sen har vi ju lagt runt 15% själv dessutom.

Även om man köpt ett äldre hus så kan man få det uppvärderat och slippa topplånen..

• Missboss

En bekant till mig är jättenöjd med sitt Ugglan. Dock har inte jag positiva erfarenheter av LB. De skulle först bygga vårt hus men de höll inte vad de lovade.

Svar på tråden Fler som bygger hus?