• Piaf

Fler som bygger hus?

Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite

Vi bygger ett "Fiskareheden hus"

Vad bygger ni?

Tabula rasa
  • Svar på tråden Fler som bygger hus?
  • Tilda Skruttan

Var ett tag sen jag var här nu!! Verkar som det hänt mycket med allas byggen. KUL! PÅ måndag börjar dom sätta vårt hus. Kan inte fatta att det e så nära...

• Missboss

Tilda Skruttan: Så roligt för er.. Det är sååå skönt när det äntligen börjar hända saker men ändå känns allt så långt borta.

Vi har kanske bara 2 - 2½ mån till inflyttning om vi har tur och plattan har torkat bra

• Tilda Skruttan

Miss boss: Då får vi hålla tummarna att plattan torkar snabbt Glad Man kan inte riktigt fatta det... Så nu börjar det bli dags att packa och städa... Det e väl så där kul Glad

• Missboss

Om plattan har torkat så börjar de med badrummen v 50, v 47 så tapetseras det i hela huset... LÄngtar såååå mkt.

• MaddeB

Här har vi lite ångest. Det är tänkt att de ska göra grunden och gjuta plattan och allt sånt nästa vecka men vi bor ju i Västerbotten och här är det ju SNÖ så min fråga är kan man göra det trots allt? Dom vet ju läget och sa förra veckan att allt rullade på så man får väl lita på dom. Men fundersam blir man.

• Missboss

Madde: Det går att gjuta även under vintern men det krävs lite mer jobb.

• Tilda Skruttan

Har varit och fotat vårt bygge idag... Lägger in bilderna i mitt krypin... Vi kan inte fatta att det e vårt hus... Helt otroligt! Hur går det för Er andra ???

• Missboss

Var och lämnade in tapetvalet i dag och fick reda på att nästa vecka så tapetserar de Nu håller jag tummarna för allt i världen att plattan torkat bra.

• Nellan78

Kikar in lite på denna tråden då vi också håller på att bygga hus.

Svar på tråden Fler som bygger hus?