• Piaf

Fler som bygger hus?

Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite

Vi bygger ett "Fiskareheden hus"

Vad bygger ni?

Tabula rasa
  • Svar på tråden Fler som bygger hus?
  • framtidstjej

Finns det någon som bygger sitt hus helt själva????

• Johannah Ottosson

Här står det stilla! Jag har mailat vår säljare i flera veckor nu, men bygglovshandlingarna blir aldrig klara! Hur snabbt gick det för er andra??

• Missboss

Välkommen hit Nellan!!

Johannah: För oss gick det snabbt, tror det tog 3 veckor och då låg vi på rätt ordentligt.

• Skogsstjärnan

Vad kul med en tråd för husbyggare!

Själv så bygger vi också. Så framtidstjej - ja här finns en som bygger helt själv (eller min make då för att vara petig ). Vi har ritat det själv och bygger det helt själv. Allt från grunden. Maken är inte utbildad inom området men är man händig så går det

Men oj vad folk tycker man är konstig

Bygger ni också helt själva? Skulle vara kul att prata med likasinnade

• Missboss

Skogsstjärnan: Vi har kört på total entrepnad, var inne på att vi skulle göra invändigt själv men sen fick vi barn och är i dag väldigt glad att vi körde på nycketfärdigt.

• Skogsstjärnan

Missboss: Jag kan förstå att ni är glada för det. Vi har en son som nu är 9 månader. När vi började gräva var han lite över 3 månader. Inte det enklaste att ta sig till bygget med en liten en som vill äta hela tiden plus blöjbyten och annat som hör till. Inte det enklaste att hjälpa till längre stunder i sträck heller, men vi är ändå glada att vi gör det själva, allt från grund till slut. Trots att det tär på krafterna så lönar det sig i slutändan. Att plånboken är gladare är en bonus också.

• Nellan78

Någon mer här inne som bygger LB-hus?

• Johannah Ottosson

Nellan78: Vi kollade på LB.hus innan vi bestämde oss för Smålandsvilan! Vilket lbhus bygger ni?

• Johannah Ottosson

Ja det var det vi tittade på med! Ska ni inreda överväningen direkt eller? När ska ert hus vara klart?

Svar på tråden Fler som bygger hus?