Fler som bygger hus?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Tilda: Åh va roligt!!
Vilka är det ni bygger med? Hur lång tid har det tagit? Pris?
Mvh kakan
Tilda: Kanon
Är jättenyfiken ![]()
Ah, tack tilda!
Vi funderar oxå på att bygga med modulent. 1,9 är det med allt eller bara själva huset?
Och fråga två. fick ni betala för golvärmen eller ingick den? Har hört båda versionerna faktiskt. En som det ingick i och en annan fick betala 60000.. Vilket är jävligt dyrt för golvvärme.... ( ca 100kvm )
Modulent har lovat oss 20-26 v beroende på hur lång tid det tar hos kommunen.
1,900,000 är bara huset sen tillkommer tomten och vatten och el. Min sambo är golvsäljare så han fixar allt med klinker och golvvärme så det tog vi inte av modulent. Även vitvarorna tog vi själva. Vi har aluminium så vi slipper alla fingeravtryck som det blir med rostfritt. Det gäller att utnyttja alla sina kontakter ![]()
Nu är det lite bilder inlagda.
Det var så himla dimmigt igår men hoppas att det ni ser ändå ![]()
*skyndar mig att kika på Tildas hus*
Åhh, imorgon kommer vårt hus, stomresning. Vad roligt det ska bli. Då kommer det att bli mer verkligt då man kan åka till huset och titta.
Kommer att stå redo med kameran, kan vara roligt att ha massa bilder sen.
Nu har jag lagt in 2 bilder på vårt hus. Inte världens bästa bilder men ändå!
Kastar mig in i tråden. Håller på planerar för att bygga hus. Ska bygga ett eget ritat hus som byggs av Aneby som element.
Men min största fråga just nu:
Vad sätter ni för golv i era hus!? Tycker det är jätte svårt att veta vad man ska välja! Parkett är ju snyggt, och ingår som "standard". Men det är ju inte så jätte praktiskt... Tål ganska lite slitage och inget vatten. (Eller?) Då tål ju laminat mera stryk, men är kanske inte lika snyggt, och känns hårdare och "plastigare" att gå på. Har hört nån som sade att laminat inte släpper igenom golvvärmen lika bra heller. Och att det inte heller tål vatten. Jag vet inte ut eller in vad jag ska tycka. Vill ju ha ett golv som håller och funkar, men det stör ju liksom inte om det är snyggt också....