Fler som bygger hus?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Här är en till som ska bygga. Vi har valt Mjöbäcksvillan, men vi har inte skrivit kontrakt än. Är det någon som har byggt med dem? Eller som håller på nu?
Är det någon som vet vad det kostar (ungefär) för trekammarsbrunn och en markbädd?
Hepe
Ellynil, jag vill veta allt.
Har de bra kvalitet på sina hus? Håller de tidplaner? Är de smidiga att jobba med? Har de fått många klagomål?
Hej,
Kommer och lägger mig i lite :)
Vi håller och på att bygga hus och får vår husleverans v 16 2007. Fiskarhedenvilla...
www.byggahus.se är en superbra sida där man kan få läsa mycket om andra husleverantörer och andra som bygger hus, ett tips aftereight om du vill komma i kontakt med andra som byggt med dem.
Håller med Johje, byggahus.se är jättebra. Där har jag varit inne många gånger och fått bra information.
Min man är inne på byggahus.se. Han skojade häromdagen och sa att den sajten troligtvis kommer att bli "hans egna FL". ![]()
Tilda Skruttan: Vad långt ni har kommit
Ellynil: Bygglovet fick vi i juni om jag kommer ihåg rätt men från det att vi bestämde oss för att bygga och sökte avstyckning på tomten osv.. så har det varit lång process. Men snart är det ju den 4 dec och vi får definitivt inflyttningsdatum på det byggmötet.
Hoppar också in i tråden!
Vi bygger Eksjöhus Havsvik på ca.160 kvm. Ytterväggarna kom i maj och utsidan gjorde vi klar i somras. Vi gör allt själva med lite hjälp av släktingar och bekanta, så det får ta den tid det tar. Nu har vi golvvärmen på och mannen håller på gipsar det sista nu så att vi skall kunna ta dit spacklar´n och jag ska precis börja lasera takpanelen. Det är först nu det roliga börjar när man kan börja med själva inredningen, det som syns!
Från början hade vi tänkt flytta in till jul, men det håller nog inte riktigt. Siktar på att komma in i januari-februari nångång.
Nu ska jag kolla in byggahus.se!
Fick igår veta att vi får lånelöfte. :) Så nu kan det börja, på riktigt.