Fler som bygger hus?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
TingelingAnna: Välkommen till oss
Jag tycker inte att det skiljer så mkt mellan Myresjö, LB och några andra vi tittade på. I slutända så kanske det skiljer några 100 000 kr. Men med tanke på att man mest troligt bara bygger 1 hus i sitt liv så gäller det att bygga ett man gillar, givetvis inom sin prisklass.
Skogsstjärna:
V håller på och bygger ett en plans hus på 170 kvm.
Min man är i byggbranschen.
Vi har fått en del hjälp av våra pappor.
Men de är inte så purunga så det mesta gör min man.
Vår dotter är snart 1 1/2 år. Hon och jag sköter hemmet med allt därtill...
För min man kommer bara hem efter sitt vanliga jobb och äter sen kommer han inte hem förrän sent.
Så just nu är man nästan som en ensamstående med barn.
Men det ska bli värt det.
Framtidstjej: Som här då.... Brukar också säga att det känns som att vara ensamstående. Han jobbar, kommer hem, äter och åker snabbt till bygget och stannat tills det är sen kväll för att hinna med så mycket som möjligt. Lite trist, men men... det är bara att stå ut. Bygger ni också helt själva ända från grunden? Skulle vara kul att få kontakt med andra som gör som vi. Nu ska jag kika in och se om du har bilder
Framtidstjej: Nehepps, det blev ett hastigt besök
Kan du lägga upp bilder? Är så kul att se hur andra bygger!
Vad tycker ni (alla i tråden) förresten om trappor. Ska de vara inbygda eller öppna? Det lutar mot att vi bygger in vår eftersom "golvvärmsbalken" kommer att ligga där, men egentligen skulle jag vilja ha en öppen för att få det mer luftigt.
Tycker att veckorna går sååå sakta nu... Vill ha den 4 december så vi får definitivt inflyttningsdatum.. Ska iaf ut till huset i morgon och mäta lite och se om de börjat tapetsera. Måste börja fixa flyttkartonger snart och jag har redan börjat fundera på vad som man kan packa ned utan att behöva det... Vill FLYTTA NU!!!!!!!!!11
Ellynil: Jodå, det är bra på G. I veckan så tapetserar dem, köket skulle komma i början av december. V 50 gör de badrummen om plattan är tillräckligt torr sen är det ju inte så mkt kvar tycker man ju
Hoppas på iaf att mitten av januari att vi ska få flytta.
Eftersom detta har varit 1½ års process så börjar man ju bli lite otålig nu ju
Fast det var ju i augusti de började med plattan så det har ändå gått fort.
Hejsan allihopa!
Nu har jag lagt in korten på några delar av huset..
Så varsågoda att kika in till oss![]()
Hej på er! Har varit hos Smålandsvillan idag och lämnat papper för bygglovet. Fick med oss prover hem på tapeter, husfärger, golv och bänkskivor till köket. Så det blir väl att sitta med sambon ikväll och gå igenom vad vi vill ha. Sååå kul!