Fler som bygger hus?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Hej! Idag har vi varit till byggfirman o gått igenom lite saker kring bygget...Vi kan köra igång så fort bygglovet är klart och allt är ok av kommunen
Om tjälen skulle hinna komma så skulle det kosta oss 20.000 kr extra men då har vi hus i juni istället för hösten - 07...
Vi får se hur vi gör 20.000 är ju ganska mycket pengar men det är frestande!
Nästa vecka ska vi till arkitekten och skissa upp huset mm
Kram!
Idag har de gjutit grunden till vårt hus, roligt!
Så nästa vecka den 30:e kommer huset!
Linodin: NÄr man bygger hus tappar man lite pengaperspektiv. 20 000 tycker jag låter hur billigt som helst men då är jag ju härdad med att få räkningar på 250 000 - 500 000 kr per st för huset. Märkte av det så tydligt då vi skulle välja ut kökmaskiner, vi ryckte på axlarna och sa vad är 30 000 till? FAst å andra sidan så kan de där 20 000 kr användas till oförutsedda utgifter som inte är inräknade i kalkylen. De kommer alltid. Det är lite farligt att börja tänka så här ![]()
Missboss: Haha ja vad är 30 000
Precis de där 20 000 kan behövas till något senare,precis så tänker jag...Men att flytta in i juni lockar kan jag säga!
Att bygga hus tär på psyket...Och vi har knappt börjat!
Hejjj allihop, vi håller på att bygga ett ugglan 159 med LBhus på Björnås strax utanför Helsingborg. Vi har köpt tomt, fått bygglov, ordnat kvalitetsansvarig och gjort avrop. Nu väntar vi bara på samrådsmötet med kommunen. inflyttning är v 27 6/7 och vi längtar.
Grannarnas plattor ligger på marken nu sånu börjar det kännas verkligt.
Det som är bra med LBhus är att det är en totalentreprenad. Dvs man köper ett paket och får ett fast pris. Dem har oxå sin egna hantverkare.
Tillråga på allt så pratade jag med sambon igår kväll (han är på utejobb) och får vi flytta in i huset i mitten på januari så han mest troligt på utejobb så oxå
Aldrig att jag har ro att låta huset ligga i 2 veckor tills han kommer hem så jag får väl fixa flytten själv. Fixa barnvakt, packa alla kartonger och ringa alla vänner så får de komma och flytta en dag.. Jag som hade planerat att bara vara i huset och börja ordna med kartonger och dyl den dagen vi flyttade *svär* Ja, ja vi är inte där än men det skulle inte förvåna mig om det blir så.
Som sambon skrattade igår och sa: - Ja, sist jag var på utejobb så målade du om i lgh nästa gång så vet jag inte vars jag bor om jag har otur
TANKGIRL: Hoppas ni har bättre tur än oss med LB-hus och att ni blir nöjda
Missboss: Vi har haft precis samma problem. Och då är ändå kablen redan nergrävd. Minst 7000 kommer det att kosta att koppla in telefonen. Ni som har köpt kommunal tomt, kolla med Er husleverantör om dom kan koppla in telekablen till Er om det är så att den redan är nergrävd. I så fall behöver man bara betala vad det kostar att flytta abonnemanget.
TANKGIRL: Trevligt, vi bygger med ett Ugglan hus från LB-hus fast 121:an.
Vi fastnade med för att det var så bra att de har totalenrepenad.
hej! vi ska bygga älvsbyhus, höner, med byggstart och inflytt sommaren 2007. Någon mera som har älvsbyhus?