• Piaf

Fler som bygger hus?

Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite

Vi bygger ett "Fiskareheden hus"

Vad bygger ni?

Tabula rasa
  • Svar på tråden Fler som bygger hus?
  • Missboss

TingelingAnna: Grattis!!!!!!!!!!!!

• TingelingAnna

Missboss, tack! En oerhörd lättnad nu. Varit lite oroliga då jag inte har fast jobb.

• Hoppassåmycket

mycke skriv om byggahus :) kan därför tipsa om en annan ny bra bygga hus/renovera-sajt... www.byggnytt.nu ...super :) på tiden att byggahus får konkurrens ju!

• Johje

Jag har varit rätt så aktiv på byggahus och gick in på bygganytt och det var en stor besvikelse. Gillar byggahus mycket mer!

• MaddeB

Här var det lugna gatan. Hos oss så håller dom för fullt på att gjuta grunden. Nästa måndag kom mer väggar och tak. Ska bli så spännande att se storleken på huset. Just nu ser det väldigt litet ut om man tittar på grunden.

• Mrs Williams

Här händer det inte mycket... Vi har betalt tomt och nybyggnadskarta men sen kommer det nog stå still ett kort tag till. De börjar bygga huset v.50 och vi får flytta in v. 6 så det är snabba tag när det väl börjas.

Vi har valt allt nu... men kommer knappt ihåg hur vi valt... det är ju en hel del.

Blir lite konstig jul i år, kommer inte anstränga mig särskilt mycket för att pynta bland alla kartonger!

• Missboss

Jag kommer inte heller att anstränga mig med julgrejor och dyl. Har det i en kartong längst in i förrådet och jag orkar inte packa ur allt för att få fram det. Sen så om det är inflyttning i mitten på januari så kommer vi att leva i flyttkaos runt jul

Var iaf och kikade på huset i lördags, nästan all gips är skruvad och det såg ut som de börjat spakla i taket. Tydligen i veckan så ska det börja målas.

Madde: Visst ser plattan fånig ut

• after eight

Oj! Det var snabbt Mrs Williams! Vad har ni valt för husfirma?

Vi har skickat en begäran om nybyggnadskarta, men den lär dröja en månad. Vi har i alla fall fått ett pris för sprängningen nu och ska träffa Mjöbäcksvillan på onsdag för ett formellt okej. Och i dag har vi betalat handpenningen på tomten. Det rullar på men lååååångsamt. Suck! Helst skulle man ju vilja flytta i morgon.

Jobbar på syskon till ♥Isabel♥
  • Nellan78

Hos oss håller de med på med grunden nu, så imorgon är det klart för gjutning.
    Tänkte åka upp dit imorgon och se hur det går, gäller ju att vara där så mycket som möjligt nu och titta och ta kort, är roligt att ha sen.

Svar på tråden Fler som bygger hus?