• Piaf

Fler som bygger hus?

Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite

Vi bygger ett "Fiskareheden hus"

Vad bygger ni?

Tabula rasa
  • Svar på tråden Fler som bygger hus?
  • TANKGIRL

Nellan, superfint ju.
    När ska ni flytta in??

Miss boss: vad har ni haft för problem med LBhus?

• Missboss

TANKGIRL: De lovade massa saker som de inte höll, massa missledande information osv. Så det slutade med att vi bröt kontraktet som vi hade skrivit med dem. De skulle få bygga huset först.

• Ellynil
    after eight: Hörde efter med sambon lite ang. Mjöbäcksvillan.
    Han har tre syskon och alla har Mjöbäcksvillor.
    Så vitt jag kunde förstå så har det inte varit några större problem för någon av dem. Tidsplanerna har hållits, det har gått smidigt och det har inte varit några större klagomål.
    Sen visste han inte riktigt hur det var nu. (Det är väl fem år sedan han slutade)
    Mjöbäck gjorde sig nämligen av med en stor del av sina egna snickare i den vevan och nu går nog de flesta husen ut på anbud.

Missboss: Ja, då har det varit en lång process för er! Måste vara påfrestande att bara vänta och vänta!

Har lagt upp lite nya bilder i galleriet om någon är intresserad. De sista är tagna i söndags.
    Nu har innerväggarna kommit upp, men har inte hunnit ta kort på dem än!
    Stolt mamma till Oskar född 20/2 -06
  • catwoman

Jaha, då har man varit iväg och fått papper att skicka in för bygglovet. Har även gjort den slutgiltiga beställningen, ska bara kompletera med lite uppgifter som vi saknade. Beställde leverans till v.20. Är ju jättelångt dit!!! Känns fortfarande inte som om vi ska flytta, än mindre till ett eget hus. Kommer väl när markarbetet väl börjar

• suz75

Kikar in på tråden.. Kollat lite på tomter och funderar på att bygga nytt.. Men dyrt är det tycker jag..Hej Johanna :)
    Vart bygger ni? Eller ni kanske inte börjat ännu.

• Johannah Ottosson

Sue75: Hej på dig! Jag är lite passiv i tråden för tillfället för just nu så händer det inte så mycket för oss! Vi har precis skickat in bygglovspapprena. Och ska om ngr veckor lämna in den slutliga beställningen!
    Vi bygger i sparsör, eller ska bygga . Vart vill ni bygga då?

• after eight

Ellynil, känns bra att höra att Mjöbäcksvillan inte har strulat för din sambos familj. Det är ju aldrig någon garanti för att de inte kommer strula när vi bygger, men det känns ju bra att ha referenser.

Jobbar på syskon till ♥Isabel♥
  • suz75

Johanna: Jag vet inte riktigt vart vi vill bygga, vi har kollat lite överallt, sandared bla och svensgärde. Vi vill ha 1 el 1 1/2 plans villa. Det är ju svårt at bygga det här i Borås då det inte är slätt.

Vad för hus ska ni bygga? Vi har kollat smålands villan som jag tycker är fin. Vad fick ni ge för tomten?

• josssan84

Min mamma håller också på att bygga fiskareheden hus!
    Leveransen är försenad så de får ej huset förän v.2. Men grunden e klar, skall bli kul att följa deras bygge så jag kan få tips för framtida husbygge.

• Mrs Williams

Hej alla!
    Var och tittade på tomten i dag och har sååå svårt att föreställa mig att om 2-3 månader ska vårt nya hus stå där - det är bara en jord/gräsplätt nu.
    Hoppas verkligen att vi får flytta in i början på februari som de lovat eftersom vi väntar en liten 9e mars!!!

Svar på tråden Fler som bygger hus?