Fler som bygger hus?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Nellan, superfint ju.
När ska ni flytta in??
Miss boss: vad har ni haft för problem med LBhus?
TANKGIRL: De lovade massa saker som de inte höll, massa missledande information osv. Så det slutade med att vi bröt kontraktet som vi hade skrivit med dem. De skulle få bygga huset först.
Jaha, då har man varit iväg och fått papper att skicka in för bygglovet. Har även gjort den slutgiltiga beställningen, ska bara kompletera med lite uppgifter som vi saknade. Beställde leverans till v.20. Är ju jättelångt dit!!! Känns fortfarande inte som om vi ska flytta, än mindre till ett eget hus. Kommer väl när markarbetet väl börjar
Kikar in på tråden.. Kollat lite på tomter och funderar på att bygga nytt.. Men dyrt är det tycker jag..Hej Johanna :)
Vart bygger ni? Eller ni kanske inte börjat ännu.
Sue75: Hej på dig! Jag är lite passiv i tråden för tillfället för just nu så händer det inte så mycket för oss! Vi har precis skickat in bygglovspapprena. Och ska om ngr veckor lämna in den slutliga beställningen!
Vi bygger i sparsör, eller ska bygga
. Vart vill ni bygga då?
Ellynil, känns bra att höra att Mjöbäcksvillan inte har strulat för din sambos familj. Det är ju aldrig någon garanti för att de inte kommer strula när vi bygger, men det känns ju bra att ha referenser.
Johanna: Jag vet inte riktigt vart vi vill bygga, vi har kollat lite överallt, sandared bla och svensgärde. Vi vill ha 1 el 1 1/2 plans villa. Det är ju svårt at bygga det här i Borås då det inte är slätt.
Vad för hus ska ni bygga? Vi har kollat smålands villan som jag tycker är fin. Vad fick ni ge för tomten?
Min mamma håller också på att bygga fiskareheden hus!
Leveransen är försenad så de får ej huset förän v.2. Men grunden e klar, skall bli kul att följa deras bygge så jag kan få tips för framtida husbygge.
Hej alla!
Var och tittade på tomten i dag och har sååå svårt att föreställa mig att om 2-3 månader ska vårt nya hus stå där - det är bara en jord/gräsplätt nu.
Hoppas verkligen att vi får flytta in i början på februari som de lovat eftersom vi väntar en liten 9e mars!!!