Fler som bygger hus?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Hej Sat,
VI har valt att ta hjälp med stomresningen. Kostnaden skiljer sig från hustyp, vi har valt Entitan, men ritat om både uppe och nere. Kostnaden blir för oss 101 000.
Har ni valt hus??
Åhh, nu har jag varit ut till huset. De har målat taken, höll på att slipa spaklet på väggarna och att gräva in vattnet. Tog lite kort men det var så mkt slipdamm i huset att de blev alldelens prickiga. Ska lägga in lite fler sen i kväll när jag har mer tid
Är det nån som vet vilka tapeter som ingår i Boråstapeter, prisgrupp 7? Vi har ju långt kvar innan vi kan börja titta på tapeter på allvar, det görs väl först på slutet, men jag känner för att drömma mig bort en stund. ![]()
Prisgrupp 7, gamla byggsjuan, är kollektionen Borosan från Boråstapeter. Om de är snälla kan du även få tillåtelse att använda Ecos billigaste kollektion - Decorma. Det finns ytterligare en tillverkare som kan ingå, men jag har förträngt vilka det skulle kunna vara.
Nu finns det lite mer kort i mitt galleri med halvtaskig kvalité. Nu är det iaf gips på alla väggar
Johje, vi håller på att räknar och räknar om det kan bära sig att bygga ett hus där vi bor. Vi bor ute på landet, men det händer väldigt mycket här i byn nu och är stor bostadsbrist. Men vi vågar inte bygga för dyrt. Det hus jag helst skulle vilja ha är Spoven, men jag är även väldigt förtjust i Tranan, och det är ju en prisskillnad som märks...
Adelianea: Vi bygger också smålandsvillan fast Mariannelund. Dessutom jobbar både min mamma och bror på fabriken i Vrigstad så om du har några frågor så kan jag få reda på det mesta.
Vi är ännu så länge jätte nöjda - de börjar bygga huset nästa vecka!!!! Allt har gått smidigt och den dagen huset är klart kommer nog de flesta på msålandsvillan vara glada då min kära mor har styrt och ställt med det mesta - hon kommer bevaka husbygget med lupp!!!!
Vi kommer bla ordna så att spånplattor sätts upp innanför gipsväggarna så man kan sätta upp lite tyngre saker såsom väggTV osv - hopplöst när det bara är gips.
Kan tipsa er om att inte välja garaget från dem - de är svindyra. Anledningen till det är att de byggs av myresjöhus, och de har heöt andra priser (trots att de har samma material, samma personal osv) men smålandsvillan ska snart börja bygga egna garage.
Vi har bara beställt plattan sen bygger vi garaget själva (på smålandsvillan så det kommer ändå med husleveransen).
SaT vi bygger också ute på landet... riktigt på landet. Kommer få 4 mil till mitt jobb, men vi har fått godkännande ifrån banken att låna till 1 400 000 och då har en mäklare tittat på läget och så, han tror att vi kan få ut 1 500 000 om vi skulle behöva sälja det... Men det är ju bara spekulationer.
Vår kommun krävde att huset skulle se ut på ett visst vis och därför var Entitan de enda som de godkände, men vi är helnöjda efter att ha ritat om det!
Fortfarande ingen som inrett en övervåning själv? Vill gärna veta hur vad oinrett betyder egentligen?
Jag tror att oinrett betyder att det är tomt där uppe, i vissa fall finns det inte ens spån inlagt på golven, ibland är det riktigt isolerat..
Borde stå på husförsäljarnas hemsida.
När vi kollade på Älvsbyhus så var deras hus dyrare med oinredd vind än vad vi nu betalar för hela vårt hus, 5 rok 135 kvm.