• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Ninis

Läkaren sa att antingen finns det receptbelagda tabletter eller receptfri kortionspray som heter någonting på B. Kommer inte ihåg namnet men det är bara att fråga på apoteket. Min täppthet släppte dagen efter jag ringde läkaren så jag har inte varit på apoteket.

Vi har inte bestämt något om promenad nästa vecka. Har inte hunnit kolla hur det ser ut i min kalender nästa vecka Men vi ska ju till babycaféet i Mölnvik på tisdag.

• Charlott29

Hej hej,

Efter att det varit MIN sovmorgon är jag oförskämt pigg idag. Annat kan man ju säga om sambon, han och Vincent gick upp kl 5... men imorgon är det min tur och vi ska till kompisar på middag ikväll = SEEENT, huameja!

Angående det här med farsdagpresent så är jag himla imponerad hur "hårda" ni är - ingen morsdag-present = ingen farsdag-present.
    Jag påminde Tommy inför morsdag VARJE DAG i 2 veckor, men jag fick ingen morsdag-present ändå!
    MEN jag ska inte vara lika elak så jag har köpt farsdag-present... kanske får honom att skärpa sig till nästa morsdag

Idag är det IKEA för hela slanten som gäller, inte kul att åka dit på en lördag men så är det när man inte har körkort

• Ninis

Lotta,
    Ni är säkert inte ensamma på Ikea i dag när det regnar Skrattande

Vi har varit på invigningen av babycaféet i Mölnvik. Kom dit vid 11:30 och det var nästan tomt på folk. Det var typ Dronken, Hubba bubba och jag där (och några fler). Kändes nästan som en vanlig tisdagsfika förutom att Johan var med Det kom dock lite mer folk när vi gick därifrån. Hade trott att det skulle vara skoförbud där inne men det var det inte så det var smutsigt på golvet så jag ville inte släppa ner Engla där. Och värre smutsigt lär det bli när det är snöslask ute. Det fanns ett litet bollhav i ena hörnan, bakom ett fikabord. Kändes inte som bollhavet stod så bra borta i hörnan. Det får ju inte plats så många om man måste knöla sig in bakom bordet. Hade oxå trott att det skulle finnas lite mer leksaker för bebisar. Det fanns två gunghästar och någon typ av hög madrass eller vad man ska kalla det. Men det är i alla fall bra att det finns ett babycafé att gå till här i Mölnvik. Blir säkert jättebra när Dronken öppnar sin butik där oxå

• Kärleksdronken

Avlägger också rapport om nya babycafét i Mölnvik; jag gick vid halvtvå, då började det bli ganska mycket folk! Malte hade ju vita byxor och kröp runt på golvet, han var väldans smutsig sen, med tanke på att han även fick äta mat där (han har inget bordsskick)..... Det ska vara skofritt på babycafét, jag frågade Elin, hon kommer ha en skogräns och så får man låna tofflor om man vill. Och bollhavet ska bytas ut till ett större (så kan Jim få plats också). Sen kommer det två stoooora (håller upp armarna i luften ) leksaker till cafét. Hon kommer nog utveckla det där när hon ser vad som saknas. Och snart blir det lite andra kläder än Lindex att handla i Mölnvik också (Dom har bra kläder där, fast det kan ju vara kul att ha lite att välja på ibland)

Amanda, jag ska gå till Tallåsen nån dag nästa vecka för att köpa mina mössor!

• Kärleksdronken

Stellan fick sin fars dag-present idag, för det är lite synd om honom, han tyckte inte om den Gråter Jag köpte en klocka, han samlar på klockor, men den blev inte godkänd, borde köpt slips istället

• Ninis

Dronken,
    Trist att inte Stellan gillade farsdagpresenten.

Låter bra med skofritt och stoooora leksaker Och danska kläder blir suuuper!

• Chrizzy

imorgon är det babysim igen. ska bli kul. har haft en lugn dag i dag.

• Hjärtevännen

Lotta:
    Skönt att du fick sovmorgon i morse... Själv blev jag väckt strax efter kl 5, det har blivit hans nya tid nu..puh. MEN i morgon är det min tur!!!! Längtar redan.....Skrattande

På tisdag ska jag testa nya Babycafét... Ska bli skoj!!

Dronken:
    När öppnar du butiken?

Oj, farsdag-present.... glömt  bort...Generad...hehe...

Trevlig kväll!!!

Lycklig mamma till Victor född 10/4 2006
  • Kärleksdronken

Hjärtevännen, oopsie, tur att du fick en påminnelse här, och kom ihåg; köp inga klockor

• Hjärtevännen
    Kärleksdronken skrev 2006-11-11 19:17:53 följande:
    Hjärtevännen, oopsie, tur att du fick en påminnelse här, och kom ihåg; köp inga klockor
    Fast han skulle behöva en ny väckarklocka Skrattande, han litar alltid på att Victor ska vakna före kl 6...... Men, jag ska nog inte köpa detFlört
    Lycklig mamma till Victor född 10/4 2006
Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2