• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Kärleksdronken

Hjärtevännen, då borde du köpa en sån på Ikea som man kan spela in ljud på, lite bebisskrik kanske

• NicoleSthlm

Ni som går/har gått på babysim som bor här ute, vars har ni gått?

Mamma till Emilia 060707
  • Hjärtevännen
    NicoleSthlm skrev 2006-11-11 19:28:06 följande:
    Ni som går/har gått på babysim som bor här ute, vars har ni gått? Mamma till Emilia 060707
    Vi går i Sickla. www.babysim.net
    Är supernöjda! Vi har bara gått 4 ggr än så länge, men det är superkul Glad!
    Lycklig mamma till Victor född 10/4 2006
  • Chrizzy

nicolesthlm
    vi går också i sickla. har nu börjat på steg 2. tycker det är jättebra. max tycker det är kul med.

• Ninis

Vi går i samma grupp som Chrizzy och Max. Engla tycker Basic 2 är roligare än Basic 1. Det är olika dyk på 1an och 2an och 2ans dyk passar Engla bättre.

• Kärleksdronken

Singhis, jä, det är daejligt ! (danskt uttalat ...) Hoppas Johan får någon bra present. Jag ska nog göra ett nytt försök imorgon, så stackars sambon får nåt han tycker om.

• Ninis
    Kärleksdronken skrev 2006-11-11 19:46:56 följande:
    Singhis, jä, det är daejligt ! (danskt uttalat ...) Hoppas Johan får någon bra present. Jag ska nog göra ett nytt försök imorgon, så stackars sambon får nåt han tycker om.
    Johan får ingen present. Jag fick ju ingen morsdagpresent. Fast jag har köpt lussebullar så vi kan fika i morgon
  • Amanda

Min man får inte heller någon farsdags present.
    Jag fick ingen morsdags present med motiveringen "Du är ju inte min mamma"....

Men till min pappa har jag köpt en almanacka (han får det varje år till farsdag så det har blivit tradition )

• Ninis

Amanda,
    Trodde inte du brukade vara uppe så här tidigt. Både i går och i dag har du varit inloggad tidigt. Har Viggo börjat vakna tidigare? Eller när vaknar han?

• Ninis

Engla har börjat sova bättre och bättre på nätterna. Hon har sovit utan att vakna fram till kl 05:00. Hon sover hela nätter varannan natt ungefär så det ser ju ljust ut. Maken gick upp med Engla men jag låg och vred och vände tills för en kvart sedan utan att kunna somna om, så jag gick upp. Känner mig rätt pigg eftersom jag fått 6 timmars sammanhängande sömn.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2