• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Hubba Bubba

Hejsan!

Jag var på Ö.F i munkmora idag. Jag tyckte det kändes lite smårörigt...mycket smårum. Jag skulle dit på ett bokat besök och hade fått fel tid så jag fick aldrig någon genomgång om hur det fungerar där. De som jobbade där var jätte trevliga så man kan ju hoppas att de får bättre lokaler i framtiden. Pratas om att det ev. ska bli något i samband med nya badhuset.

Vi tänker gå till babycafét i morgon. Vi satsar på att vara där vid 11. Jim tycker det är lite spännande att se vad det är. Han gillar bollhav.

Angående farsdagspresent borde man vara hård. Fick inte något heller men jag har handlat...
    Hoppas att det blir en skärpning till nästa morsdag.

Låter intressant med halva reapriset! kanske ska ta en tur dit och shoppa loss. Fanns det något intressant...är det sommarsäsongens eller höstsäsongens kläder de rear?

• Amanda

Hubba:
    Jag köpte bla en jacka till dottern som hade kostat 399 kr, rea 249 kr och jag betalade 124,50
    Köpte även 2 bamsetröjor till dottern och 1 bamsetröja + annan tröja till äldsta sonen för ca 30 kr/st.
    Manchesterbyxor till dottern för 49 kr och ett set med byxa och tröja till V för 49 kr.
    Det är höstsäsongens kläder som de rear

• NicoleSthlm

Men om Lindex rear ut hostkläderna då innebär det att det borde börja komma vinterkollektionen! hmm... massa nya kläder att shoppa! O då borde ju de flesta butikerna byta ut sina sortiment! Wiiiiiiiiiiiiiiiie!!!!!!!!!! Har typ gått igenom alla butikers sortiment o vill ha lite förnyelse nu!!

Mamma till Emilia 060707
  • Ninis

Morrn!

I dag vaknade Engla kl 04:40 och ville inte sova mer. Flyttade över henne till vår säng. Hon låg och snackade en stund sen tröttnade hon och då fick hon sitta upp och filosofera en stund. Vi gick upp kl 6.

Om det regnar i dag ska vi ev åka på invigningen av det nya babycaféet i Mölnvik. Om det inte regnar ska vi putsa fönstren, för det har vi inte gjort på typ ett år eller så. Sen måste vi kratta löv oxå.

Amanda,

Vilka fynd du gjorde. Jag fick oxå SMS från Lindex i går om rean.

• Amanda

Singhis:
    Ja det var riktiga fynd jag gjorde

Hade Tallås-loppisen mycket mössor?
    Är det de som hon stickar själv?
    Skulle nog behöva några mössor till mig själv.

• Ninis
    Amanda skrev 2006-11-11 07:03:10 följande:
    Singhis:Ja det var riktiga fynd jag gjorde Hade Tallås-loppisen mycket mössor?Är det de som hon stickar själv?Skulle nog behöva några mössor till mig själv.
    Japp, fanns många mössor. Hon stickar dessutom på beställning. Dronken beställde en röd mössa.
  • Amanda

De har inga speciella öppettider eller hur?
    Man går bara förbi eller hur är det?
    När ska Ni dit nästa gång?

• Ninis
    Amanda skrev 2006-11-11 07:25:41 följande:
    De har inga speciella öppettider eller hur?Man går bara förbi eller hur är det?När ska Ni dit nästa gång?
    Nä, det är inga speciella öppettider. Man får gå förbi och plinga på och se om hon är hemma. Jag vet inte när jag ska dit nästa gång. Har inte beställt någon mössa. Jag köpte ju två stycken i går, det räcker
  • Amanda

Singhis:
    Ja just det, jag har glömt fråga dig vad läkaren rekomenderade för nässpray när man fortfarande är täppt i nästan efter förkylning och man har "missbrukat" nezeril alldeles för länge?
    Var det någon kortisonspray?

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2