• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Amanda

Alla barnen brukar vakna vid 7-tiden så jag är oftast vaken.
    Skillnaden är att det nu är helg och jag kan i lugn och ro sitta här medan barnen tittar på Nickelodeon.
    På vardagarna vid den här tiden så håller jag på och sätter på barnen kläder och ger dem frukost för att sedan åka till dagis.

• Charlott29

Hmmm... godmorgon! Lotta med liten betongkeps på och en PIGG bebis. Igår vart det middag hos goda vänner och Vincent skötte såååå bra! Han satt med oss under middagen och var hur glad som helst, sedan fick han pyjamas och välling och sedan somnade han vid halv nio i vagnen. Vaknade vid 24 när vi skulle gå hem och höll på att krångla med overall och sånt, men han var inte ledsen någonting. Vi promenerade hem och när vi lade ner honom i sängen, somnade han om alldeles av sig självt!! Han vaknade 06:40 idag!! Yippi, bra det eftersom det är sambons sovmorgon...

Kan säga att vi inte var ensamma på IKEA igår! Vart så himlans besviken bara för jag skulle handla julsaker men allt jag skulle ha var slut!! Den 11 november!

Sedan kikade vi på grind till trappen, inte alls snygga och ganska dyra för att vara ikea, skulle gå på 500.- styck, så vi kommer köpa på Barnens Hus istället, 650:- men då behöver man inte skruva i väggen = bra!

Over and out for now!

• Charlott29

Nicolesthlm:
    Vi går på babysim på Badkompaniet vid Gullmarsplan! Vincent har gått 5 kurser nu och nu går han om sista kursen för att han ska behålla tekniken Nästa kurs är från 2 år så vi får vänta lite till dess
    Vincent började babysim när han var 6 veckor och det är därför han redan har kört igenom alla kurser när han bara är 10 månader... en hejare i vattnet. Nu har han lärt sig att dyka från madrasskanten, vända sig under vatten och simma tillbaka till där han kom ifrån. Nästa steg är att han ska ta tag i madrasskanten också, men det övar vi på fortfarande...

• Ninis

Lotta,
    Hur gjorde ni för att få Vincent att sova ända till 06:40??? Var han uppe sent i går?

Trist att julgrejerna var slut.

• Charlott29

Singhis:
    Han var vaken lite längre än vanligt, till 20, men det orkade han tack vare att han sov mellan 16-17 igår på eftermiddagen. Sedan var han vaken 1 timma när vi promenerade hem från middagen, så det berodde nog på det tror jag.
    Har ju provat flera gånger innan att hålla honom vaken både till 20 och 21, men han vaknar ju ändå kl 5 så jag trodde han skulle göra det imorse också. Vad lycklig jag blev när klockan imorse stod på 6:40 för även om jag inte hunnit känna efter så förstod jag ju att nu måste jag ju vara hyfsat pigg ändå
    Vilka referenser man har fått sedan man blev mamma. Igår sa jag till tommy, tänk om man kunde få sova till 07 åtminstonde, vilken dröm! Innan man var mamma skulle allt före nio en helg vara dödens död haha

• Kärleksdronken

Tänk om kidsen kunde sova lika bra som min sambo; han somnade 18.30 igår och han sover än.....14,5 timma senare.........

Singhis, jaha, så det var du som inte fick morsdag-present, jag läste att någon råkat ut för det, men jag gick inte bakåt i tråden för att läsa vem som var den drabbade.

Amanda, din man borde se sig som ett ombud för sina barn. På mors dag ska man få chokladask och och en bra bok och en liten stund för sig själv i soffhörnet *önsketänkande*

• Ninis
    Charlott29 skrev 2006-11-12 08:09:41 följande:
    Singhis:Han var vaken lite längre än vanligt, till 20, men det orkade han tack vare att han sov mellan 16-17 igår på eftermiddagen. Sedan var han vaken 1 timma när vi promenerade hem från middagen, så det berodde nog på det tror jag. Har ju provat flera gånger innan att hålla honom vaken både till 20 och 21, men han vaknar ju ändå kl 5 så jag trodde han skulle göra det imorse också. Vad lycklig jag blev när klockan imorse stod på 6:40 för även om jag inte hunnit känna efter så förstod jag ju att nu måste jag ju vara hyfsat pigg ändå Vilka referenser man har fått sedan man blev mamma. Igår sa jag till tommy, tänk om man kunde få sova till 07 åtminstonde, vilken dröm! Innan man var mamma skulle allt före nio en helg vara dödens död haha

Aha! Vi har börjat lägga Engla kl 19:30 i stället för 19:00. Har gjort det tre dagar i rad nu. Två av dagarna vaknade hon 5 och en av dagarna 05:30. Vi fortsätter ett tag till så får vi se om hon börjar sova till 05:30 eller helst kl 06:00!

Innan man fick barn brukade jag vakna vid 8:30-9:00. Kommer inte ens ihåg hur det kändes att få sova så länge!

Dronken,
    Men oj vad maken din sover! Är han sjuk eller?

Vi var väl flera som inte fick morsdagpresent. Jag, Amanda, Hjärtevännen . . . . .

• Ninis

Engla sov mellan 08:00-10:15 så jag har oxå sovit lite till

• NicoleSthlm

Vad det verkar som att alla har morgonpigga bebisar! På gott och ont visserligen!
    Emilia är en galen bebis! Hon somnar inte förens vid 23 på kvällen, lägger man henne tidigare så vaknar hon ändå och är hungrig vid 22, sen sover hon till 07-08 och somnar direkt om efter maten o vaknar vid 11 igen..... Vi vill att hon ska somna tidigare, men vet inte hur vi ska få till det..... Tips nån?

Mamma till Emilia 060707
  • Ninis
    NicoleSthlm skrev 2006-11-12 12:15:27 följande:
    Vad det verkar som att alla har morgonpigga bebisar! På gott och ont visserligen!Emilia är en galen bebis! Hon somnar inte förens vid 23 på kvällen, lägger man henne tidigare så vaknar hon ändå och är hungrig vid 22, sen sover hon till 07-08 och somnar direkt om efter maten o vaknar vid 11 igen..... Vi vill att hon ska somna tidigare, men vet inte hur vi ska få till det..... Tips nån? Mamma till Emilia 060707
    Börja med att lägga henne en halvtimme tidigare och kör så någon vecka eller två. Funkar det så kan ni ta ytterligare en halvtimme tidigare och köra ett tag, och när det funkar är det bara att fortsätta lägga henne tidigare tills ni lägger henne den tiden ni vill. Det tar ju ett tag att ställa om kroppen.
Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2