• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Kärleksdronken

Texas är ett jättefint namn! Idag såg jag ett namn jag blev lite fundersam över (det var en sån där reg skylt på en barnvagn) : Alaska.

• smurfis75

Ja, man kan ju heta nästan vad som helst   Fick ett förslag i min omröstning. Texas Dallas Örebro...hehe, nej tack. Vill ju ha seriösa förslagRäcka ut tungan

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • NicoleSthlm
    Dronken: Den har jag osså sett..... Skumt namn.... Nästa unge blir Kanada? Skrattande
    Mamma till Emilia 060707
  • Ninis

God morgon!

Känner mig rätt utvilad faktiskt. Jag somnade 19:45 och vaknade strax innan kl 4. Gick upp och drack vatten. Sen hann jag bara lägga mig igen så hörde jag Engla pipa. Gick in och kollade, hon hade hamnat på tvären så jag lade henne rätt och hon sov vidare till 05:30! Vi har lagt henne 19:30 två dagar i rad nu, ska nog fortsätta med det. Bättre att hon vaknar 05:30 än 05:00!

Tror inte hon vaknade i går kväll. Om hon gjorde det så hörde inte jag något i alla fall. Hade sagt till maken att han fick ta kvällspasset om hon skulle vakna.

• Ninis

Maken sa att Engla hade vaknat tre gånger i går kväll. Jag måste ha sovit djupt för jag hörde inget. Men jag sov iofs med stängd dörr.

• smurfis75

Morgon!

Här är en som börjar få rutin på sin 10 veckors om man nu kan ha det när de är så små!
    Har lagt Texas kl 21.00 i 4 dagar i rad nu, efter mys,bad och mat, i sin egen säng där han somnar jättesnällt.

Igår bytte jag även från Babysemp till NAN1 då han har kräkts mycket, resultatet var...ingen kräkning på hela dagen!!! Så skönt, hoppas att det håller i sig, dsessutom åt
    165 ml 2(!) gånger igår, aldrig hänt förr och som sagt utan att kräkas.

Matade honom kl. 02.40 därefter sov han tills 07.30 då dert var dags för mat igen, så inatt har man fått sova ut mewd en nöjd

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • pannkakan06

måste bara säga, tror jag kan sova ett år eller 2 utan att vakna!!! helt förstörd idag ! måste få gnälla lite

• Ninis

Pannkakan,
    Jobbigt för dig låter det som. Hoppas du får sova bättre i natt.

Själv har jag haft hur mycket energi som helst i dag. Har shoppingpromenerat med Dronken. Handlade en jättefin täckjacka med tillhörande byxa på Pinocchio. Lyckades pruta ner det från 100 kr till 60 kr!!! Det var några lösa trådar i jackan. Sen köpte jag en fleecejacka från PO.P för 100 spänn. Tog sedan svängen förbi loppisgaraget i Tallåsen och där köpte jag två mössor till mig själv för 20 kr/styck. Sedan lunchade vi på Gustav och efter det åkte jag till Coop och veckohandlade, så jag var inte hemma förrän 16:00.

Har ni köpt farsdagpresent? Jag har inte gjort det, fick ju ingen morsdagpresent. Men jag köpte lussebullar så vi kan fika på söndag efter babysimmet 

• Ninis

Någon som ska på invigningen av babycaféet i Mölnvik i morgon?

• Amanda

Va kul med shoppingrunda!
    Själv har vi bara varit hemma hela dagen och haft tråkigt.
    Eller förresten jag och V var i Mölnvik på Lindex då de startade sin "Halva reapriset" -rea i dag

Har inte köpt någon farsdags present då jag inte fick någon av maken med motiveringen "Du är ju inte min mamma".....
    Så han får ingen av mig.

Vi ska inte på invigningen i morgon då jag och de stora barnen ska på Stadsteatern och se "Allra käraste syster" kl 12 och sedan är det simskola för dottern kl 14.40.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2