• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Ninis

Morrn!

I dag sov Engla till 05:55! Det börjar ge resultat nu när vi lägger henne en halvtimme senare En nappistoppning kl 04:20.

Hjärtevännen,
    Usch, vilken jobbig natt!

Jag kollade nyss lokalvädret och det såg inte så lovande ut. De visade regn i hela Stockholm nu på morgonen. Men klockan 13 skulle det inte regna. Så frågan är ju om det kommer regna kl 11 . . . . . .

Jag avvaktar till kl 10:00. Om det regnar då så tar jag bussen direkt till Babycaféet, regnar det inte så promenerar jag med er andra.

• pannkakan06

morrn morrn

Emilia har sovit hela natten 2 dagar i rad..jippiiee inte ens en nappinstoppning vad händer..hihi...

Ska ju bli hemskt väder idag ser jag nu! kollade på onsdagen så det förklarar sitt. Om det hemskt väder så möter jag upp er vandrande i ösbydalen så slipper jag gå hela vägen ner .

• Hjärtevännen

Singhis:
    Vad skönt att Enga sover lite längre nu på morgonen!!

Lycklig mamma till Victor född 10/4 2006
  • Amanda

Nu har vi äntligen köpt ny bil!

Det blev en Chrysler Grand Voyager, en -03 med div innehåll (bla DVD så barnen är helt galna ).

Ska hämta den senare i veckan

Följer inte med i dag då jag ska åka och träna i stället.
    Beach 2007....

• Carina75

Hjärtevännen, låter ju jättejobbigt. Kan det vara tänder på g hos Vicke? Eller kanske en fas han behöver ta sig igenom? Hoppas ni kan sova ut nu på morgonen så att ni orkar följa med till babycaféet.

• Hjärtevännen
    Carina75 skrev 2006-11-14 07:06:38 följande:
    Hjärtevännen, låter ju jättejobbigt. Kan det vara tänder på g hos Vicke? Eller kanske en fas han behöver ta sig igenom? Hoppas ni kan sova ut nu på morgonen så att ni orkar följa med till babycaféet.
    Ja, det kan ju vara tänder. Tog tempen på honom för en stund sen, han hade 37,8 så det är väl lite feber? I natt när han vaknade och grät så ville han inte ha nappen på en gång. Det kan ju vara så att han har ont i munnen...
    Jag la honom i vagnen nyss, han somnade på en minut tror jag , stackarn var sååå trött... Nu ska jag sova på soffan en stund.
    Hoppas vi ses sen!!
  • Hjärtevännen
    Hjärtevännen skrev 2006-11-14 07:00:42 följande:
    Singhis:Vad skönt att Enga sover lite längre nu på morgonen!! Lycklig mamma till Victor född 10/4 2006
    ENGLA ska det stå... Skyller på att jag är trött idag
  • Ninis
    Hjärtevännen skrev 2006-11-14 07:13:04 följande:
    Hjärtevännen skrev 2006-11-14 07:00:42 följande: Singhis:Vad skönt att Enga sover lite längre nu på morgonen!! Lycklig mamma till Victor född 10/4 2006ENGLA ska det stå... Skyller på att jag är trött idag Lycklig mamma till Victor född 10/4 2006
    Jag märkte inte ens att det var felstavat så jag är nog lika trött jag Hoppas du får sova en stund nu.

Amanda,
    Kul med ny bil! Vi får vår nya bil på tisdag. Det är en helt ny Saab 9,5 som kommer ut på maknaden nu. Man kan tanka både bensin och etanol.
  • Charlott29

Vincent har vaknat till sin pappas väckarklocka kl 06:15 två dagar på raken! Helt otroligt, somnade kl 19:30 och vaknade kl 06:15 och inte ett knyst har jag hört från hans rum.

Så jag är oförskämt pigg men vädret ser inte så lovande ut. Vägrar att pina mig igenom en promenad till Mölnvik i snålblåst och regn. Vi har ju trots allt 1 mil tur och retur till mölnvik. Men jag avvaktar lite och ser hur det artar sig...

• Ninis
    Charlott29 skrev 2006-11-14 07:41:51 följande:
    Vincent har vaknat till sin pappas väckarklocka kl 06:15 två dagar på raken! Helt otroligt, somnade kl 19:30 och vaknade kl 06:15 och inte ett knyst har jag hört från hans rum. Så jag är oförskämt pigg men vädret ser inte så lovande ut. Vägrar att pina mig igenom en promenad till Mölnvik i snålblåst och regn. Vi har ju trots allt 1 mil tur och retur till mölnvik. Men jag avvaktar lite och ser hur det artar sig...
    Du kan ju åka 474 om det regnar.
Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2