• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Charlott29

Haha ja jag har insett att min son kommer bli hiskeligt gnällig om vi inte gör något på hela dagen. Han är inte van vid det och de få gånger det hänt så har han varit skittrött på mig på eftermiddagen.
    Japp, jag hänger på!
    Tar nog bussen dock och fuskar lite

Dronken:
    Jag vet att det bara finns dåliga kläder, men det är hela grejen liksom, att bara vara ute när det är fuktigt och jäkligt... och kallt och blåser... uscha!
    MEN jag har i vart fall kommit på att jag ska inhandla sådana däringa skidbyxor+jacka som man kan röra sig i och som andas. Man kan ju inte vara hemma hela vintern för att det är minusgrader som sagt... det finns inget dåligt väder...

Ses i mölnvik!!

• Charlott29

-----------------------------
    Promenadlista till babycaféet i Mölnvik
    Tisdagen den 14 november kl 11:00
    Vi träffas vid anslagstavlan vid kyrkan
    Kommer:
    Singhis (möter upp på babycaféet kl 11:30)
    pannkakan 06
    Charlott29 (tar bussen)
    Hjärtevännen (Eventuellt)
    chrizzy

• Ninis

Lotta,
    Nu har jag skrivit ut bekräftelsen från Hasseludden. Lika bra att ta med sig den i fall det blir något strul. Antar att din kompis har betalat in va? Annars blir det lite jobbigt . . . .

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
  • Charlott29

Singhis:
    Japp, Helena har betalat in! Träffade henne igår, allt är grönt! Hon ser också fram emot det grymt mycket, nu kan man ju börja räkna ner

• pannkakan06

så jag är den enda som går dårå..hihi?! Vi kommer dit vid 11 tiden oxå. ses sen! försöker kämpa med att hålla emilia vaken hon är trött händer typ aldrig! men ses senare!

• Carina75
    Kommer:
    pannkakan 06
    Charlott29 (tar bussen)
    Hjärtevännen (Eventuellt)
    chrizzy
    Carina75 (möter upp vid babycaféet kl 12 ca)
  • Charlott29

Jag är på Babycaféet vid 11:30

• Hjärtevännen
    Både jag och Vicke är piggare... Vi följer nog med, men tar bilen Flört

Kommer:
    pannkakan 06
    Charlott29 (åker bil med Hjärtevännen)
    Hjärtevännen (åker bil dit)
    chrizzy
    Carina75 (möter upp vid babycaféet kl 12 ca)
    Lycklig mamma till Victor född 10/4 2006
  • pannkakan06

tjena tjejjor!
    Jag hoppar faktiskt av då jag måste till mölnvik men måste handla, hämta ut paket på posten samt gå till fotoaffären. Sen har inte emilia sovit hon vägrar!! så ska ta en långpromenad och trotsar vädret

• guccipei

hej girls! Kul att ni träffas så ofta....har tänkt haka på en promis men eftersom jag ska ha barn igen i feb (har en thor snart 11 månader) så känns det lite väl överambitiöst att först gå ut med hunden och sen åka iväg för att gå en till långpromis det knakar tillräckligt i fogarna om jag säger så hihi... hur som helst det där babycafet i mölnvik låter kul...vad är igentligen ett babycafe?är det åldersgrupper där med?? eller sitter man och fikar medans barnen leker eller hur funkar det? vore kul om ni klottra ner några rader om hur det var ni som varit där...tjingeling

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2