• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Charlott29

Det KAN man ju göra... men nja vi får se... är inte jättesugen på att gå ut i detta vädret överhuvudtaget

• Charlott29

Jäkligt tråkigt att vara hemma en hel dag också ju...

• Kärleksdronken

Jaha, nu var det Ejlas tur att vara sjuk.... Feber hosta och snor. Inatt vaknade hon hela tiden så vi tog in henne till vår säng, hon sov bättre men hostade högt hela tiden så då vaknade Malte av det (han sover i vårt rum)  Jag hade så gärna velat följa med till babycafét (som ni kanske förstår )

• Kärleksdronken

Amanda, grattis till bilen, coolt med dvd, har börjat förstå att det är det som gäller nu, känne mig helt efter då vi bara har flygplansbrickor i bilen att skryta med

Hjärtevännen, hoppas att Victor mår bättre snart och att tanden får komma upp snart!

• pannkakan06

men istället för att gå till mölnvik då det är en bit bort så kanske vi kan mötas vid kyrkan och sen traska om det är fint väder annars typ ta en kortis (om inte regn) och äta lunch i centrum eller nåt? det är ju ändå i "mitten"

• Ninis

Pannkakan,
    Vädret är inte så lovande. Här är det jätteblött och regnar. Så promenad i Gbg känns inte så lockande. Det är ju perfekt väder att besöka babycaféet i dag. Alla kan ju ta bussen dit så möts vi där vid 11:30.

Gbg är inte mitten för mig, snarare Mölnvik

• Charlott29

Nu när ljuset har börjat komma ser det inte sååå dystert ut... ser till och med ut som det har slutat regna, men det ska man väl inte ha för stora tankar om att just det håller i sig.

• Ninis
    Dronken,
    Trist att Ejla är sjuk. Hoppas hon kryar på sig. Tar bort dig från listan då.

-----------------------------
    Promenadlista till babycaféet i Mölnvik
    Tisdagen den 14 november kl 11:00
    Vi träffas vid anslagstavlan vid kyrkan
    -----------------------------
    Kommer:
    Singhis (möter upp vid busshållsplatsen i Gbg)
    pannkakan 06
    Charlott29 (ej vid ösregn)
    Hjärtevännen (Eventuellt)
    chrizzy
  • pannkakan06

hahah sant nej men vi gör så då möts där om inte annat! jag går eftersom jag bor så nära onödigt o ta bussen.. så om någon ska gå från kyrkan så möter jag gärna om jag går neråt! Min lilltös kommer nog somna i vagnen så jag går utan problem..

• Charlott29
    Skrattar åt mina egna inlägg. Alltså , jag tycker verkligen så illa om regn som det verkar. Hatar att vara ute när det regnar
Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2