• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Charlott29

Pannkakan06:
    Har kollat in brios hemsida nu och JA det är en brio kombi 06 jag har. Är supernöjd med den. INte så bred mellan hjulen, lätt och smidig. Bra varukorg under vagnen!
    Lätt att ta på bussar också! Jag är otroligt nöjd med den!

• Carina75

God morgon! Jag tycker också det var riktigt bra på babycaféet, och det kommer säkert att bli ännu bättre när hon kommer i ordning lite mer.

Huuua, här har vi också haft en riktigt jobbig natt. Nathalie har vaknat säkert 20 gånger och varit jätteledsen och snuttig. Nappinstoppning och amning om vart annat. Jag känner mig helt död idag. Man blir ju inte riktigt klok på de små liven ibland.

• Ninis

Pannkakan,
    Har du lyckats övertala gubben din om en vagn till

• pannkakan06

charlott29: då har vi lika nu för det blev vagnsbyta. verkar funka bra faktiskt

Singhis: so msagt..bearbeta lite.. lite till.. en komplimang om bilen... och tjata lite till

Hon vill byta och emilia somnade direkt i vagnen och så glad över att titta på en riktig skönhet som mig *S*

• pannkakan06

har nu promenerat med vagnen *stolt* emilia är såååå glad i den. Har dessvärre kännt mig hängig hela dagen o nu när jag kom hem sån frrrroossa visade sig 39,7 i feber bara slog till och halsont, nägon som vet om jag typ kan "sjukanmäla" mig och tobbe vara hemma? hur funkar det? synd om mig juh... SkrikandesGråter

• Ninis
    pannkakan06 skrev 2006-11-15 16:28:58 följande:
    har nu promenerat med vagnen *stolt* emilia är såååå glad i den. Har dessvärre kännt mig hängig hela dagen o nu när jag kom hem sån frrrroossa visade sig 39,7 i feber bara slog till och halsont, nägon som vet om jag typ kan "sjukanmäla" mig och tobbe vara hemma? hur funkar det? synd om mig juh...

Åh, vad jobbigt för dig att bli sjuk. Jag tror man kan sjukanmäla sig till F-kassan och att Tobbe kan vara föräldraledig då du är sjukskriven.

Krya på dig!

I dag har jag varit på stan. Lunchade med några mammor på Ett litet hak som ligger vägg i vägg med Room på Kungsholmen, mycket barnvänligt och poppis ställe bland föräldralediga. Handlade en jättefin Mexx-kjol till Engla på Små grodorna.

Nu är det tv-dags. Först Bonde söker fru och efter det Lost!

• Ninis

Pannkakan,
    Vad är det för färg på vagnen?

• Charlott29

pannkakan06: Du anmäler dig till försäkringskassan första dagen du är sjuk och din sambo/man anmäler föräldrardag. Vips så kan du ligga hemma i sängen och krya på dig och sambon/mannen leka med Emilia!
    KRYA PÅ DIG!

• pannkakan06
    singhis: vagnen är svart med lite vitt, fick med vinteråkpåse, skötväska, regn och myggskydd, och fotsack så helt klart nöjd den. den ser faktiskt ny ut förrutom däcken så där ska jag köpa några nya! ska ta en bild o lägga ut sen så får du se!

charlott29: vad bra då är det bara göra så då bra och veta! Slutade med att tobbe vägrade vara hemma, mycket på jobbet (?!?!) så min mamma kommer idag och tar emilia :)

Nej nu ska jag ta och krypa i säng igen emilia har nyss vaknat 05:15 och åt...
  • Hjärtevännen

Godmorgon!!! Har en lite förkyld kille här hemma. Kl 04,15 väckte han mig... Stackarn var helt täppt i näsan . Nu har han fått näsdroppar och är på gott humör... Gissa om jag är trött....puh, måste nog ta en tupplur på soffan sen när han ska sova igen...

Ha det bra!!!

Lycklig mamma till Victor född 10/4 2006
Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2