• Fru Gustavsson

Tråden Katt

Ja, tolka fritt
    *lägger öronen bakåt och vispar med svansen*
    Lillkatten beräknad 22 november. *Längtar*
  • Svar på tråden Tråden Katt
  • lindac77
    Sommartider skrev 2006-12-23 17:58:54 följande:
    lindac77Nej katt mat smakar inte..Jag har provat locka lite med kattunge burk mat men nix pix..Jag gissar att det tar någon vecka till..Vi avmaskade henne nyss också och det var inte så lätt att få in medlet i hennes mun..
    Då är det inte bara våra som är lite kräsna då!

Fast jag tror att Godzilla börjat äta i smyg. Har fortfarande inte SETT honom äta mat, men däremot såg jag honom bajsa en stor korv i lådan förut. Så kommer det ut borde det ju rimligtvis kommit in nåt först!

Den enda jag sett äta med god aptit av kattmaten är Guinness.
  • Skärgårdsfru
    JAG HAR EN TJUV I MITT HEM!!!  Förvånad

Jag har en helt vanlig ryggsäck som var stängd med dragkedja och låg på pallen i hallen. Inuti ryggsäcken har jag ytterligare ett fack och denna var stängd med dragkedja. I det facket hade jag levergodis till hundarna jag är dagmatte åt. Nu har alltså Anakin lärt sig att dra upp BÅDA dragkedjorna. Dra ut godispåsen och sen bitit upp påsen för att få tag i leversnittarna.

Efter det har jag gömt godiset i ett av skåpen ovanför diskbänken, på hyllan längst upp. Det skåpet har Anakin lärt sig att öppna, sen klättrar han på hyllorna och står liksom med raka bakben på nedersta hyllan, håller fast sig med ett framben på mellanhyllan och det andra frambenet använder han för att lirka ner godispåsen från översta hyllan.

JÄDRA KATT ATT VARA KLURIG!!! Skrattande
    Jag som trodde jag ägde 8 katter har insett att det är dom som äger mig!
  • Skärgårdsfru

Mäh! Ledsen allihopa... jag har inte satt fetstilt på all text så jag förstår inte hur den kunde bli sådär Det ser riktigt störigt ut att behöva läsa den där texten men hoppas ni orkar läsa den ändå

Jag som trodde jag ägde 8 katter har insett att det är dom som äger mig!
  • lindac77
    Skärgårdsfru skrev 2006-12-24 09:10:10 följande:
    JAG HAR EN TJUV I MITT HEM!!!  Jag har en helt vanlig ryggsäck som var stängd med dragkedja och låg på pallen i hallen. Inuti ryggsäcken har jag ytterligare ett fack och denna var stängd med dragkedja. I det facket hade jag levergodis till hundarna jag är dagmatte åt. Nu har alltså Anakin lärt sig att dra upp BÅDA dragkedjorna. Dra ut godispåsen och sen bitit upp påsen för att få tag i leversnittarna. Efter det har jag gömt godiset i ett av skåpen ovanför diskbänken, på hyllan längst upp. Det skåpet har Anakin lärt sig att öppna, sen klättrar han på hyllorna och står liksom med raka bakben på nedersta hyllan, håller fast sig med ett framben på mellanhyllan och det andra frambenet använder han för att lirka ner godispåsen från översta hyllan. JÄDRA KATT ATT VARA KLURIG!!! Jag som trodde jag ägde 8 katter har insett att det är dom som äger mig!
    Hihi, de kan allt vara kluriga ibland!

Låter precis som vår Berit. Det går inte gömma nånting för henne. Hon är högt och lågt och tar sig in i allting!
  • tintilar

Uppdatering om övergravida Mira..

Ja, jag kunde inte hålla henne inne mer. Så under en kort utevistelse (på kanske 10-20 minuter) måste hon, någon dag före jul, ha fött sina ungar någonstans om lämnat dem. Troligen var de inte vid liv.

Hon är iaf smal nu, vilket gör att jag drar den slutsatsen. Men men, sådan är naturen, hon var antagligen för omogen för att bli mamma. Förhoppningsvis blir hon dräktig igen, när hon blivit lite äldre.

• Sommartider

Idag smakade vår lilla Mirakel på en liten pylla kattmat..Hon är nu ca 6veckor gammal så det börjar bli dax att smaka lite annat en mammas mjölk..Vi som har köpt dyrt kattunge IAMS mat på burk  och så väljer hon Hills kattunge mat i torrföder istället..
    Sedan har hon börjat att kissa och bajsa i lådan. så allt värkar gå toppen bra..
    Nu har hon också  flyttat ut ur vårat sovrum och kan röra sig fritt i kökt också...det dröjde bra någon timme så hade den lille sötnosen hoppat upp och somnat på kökssoffan..Hon är helt orädd för ljud och vår hund som har fått  komma in i köket och hälsa så det känns bra..
    Men kattmammanTussi är lite orolig och jamar en hel del nu när de har en större yta att röra sig på..Sovrummet och köket..Men det lugnar nog ner sig snart då hon märker att kattungen inte kommer bort någonstanns.
    Smulan vår andra katt värkar också glad i Miraket och hon har redan tagit på sig rollen att slicka henne rent efter besöken i kattlådan...

• lindac77

Sommartider: Hihi, går din kattmamma runt där och "pratar" lika mycket som vår Hedda tro?! Här är kattungarna överallt nu. Jag försöker begränsa deras utrymme till ett rum + köket, men sen har vi två katter som öppnar dörrar så helt plötsligt hittar man dem i trappan eller på andra våningen.

Så bra att det funkar fint med mat och kattlåda för Mirakel. Här har alla kattungarna också börjat äta så smått nu. Bara Gunwald som är lite kräsen och glufsar inte i sig som syskonen gör utan tuttar hellre på sin mamma, men han smakar iallafall så smått på maten så han får säkert mer aptit snart han också.

Nästa vecka ska jag åka och titta på en kattunge som jag kanske ska köpa... *längtar*

• sunny79

heheheheeh en kattråd...... kikar glatt in

Mina ögon kan tindra och mina läppar kan le..men...
  • Sommartider

lindac77
    Ja nog är det livat att ha kattungar allt..Och jag som bara har en att holla reda på kan få fnatt ibland.. Mrakel hittade ett liten springa vid kylskåpet och kröp in där..
    jag försökte få ut henne och Tussi kattmamman jamade..Men till ingen nytta..Så vi fick flytta ut både kyl och frys..Nu har vi tillfälligt täpt igen det hålet men man vet aldrig vad som kan hittas på här näst..Kul är det i alla fall att busa och leka med den lilla..
    Nu har Tussi plötsligt börjat att löpa också hon vill inte dia sin unge mer och söker sig till vår hund hela tiden..Tussi som annars holler sig borta ifrån vår hund blir som tolkig i hunden när hon löper..Hunden vet inte vad han ska göra då han har stor respekt för  Tussi och vill gäran inte komma för nära..
    Så nu har jag skickat iväg min man att köpa lite ersättning till kattungen..
    Hon vill ju inte röra det blöta fodret och vatten fattar hon inte vad det är till..
    Torr foder går bra men utan vätska kan det ju inte vara så hälsosamt att äta.
    Så nu ska vi börja lite försiktit handmata ungen enligt djursjukhuset sedan sakta spä ut tillägget med mat..
    Jag tycker allt det var lite tidigt för Tussi att lämna sin unge helt..

• Sommartider

Nu har äntligen vår lilla Mirakel börjat äta kattunge mat ordentligt när jag spär ut det med lite utav tillägget..Kattmamman Tussi löper för fulla slantar här och retar vår hund tokig..Han får inte vila ifred långa stunder.  jag får låta henne vara i vårat sovrum ibland och då lugnar hon der sig och somnar unnder våra täcken i sängen.Tur att hon bara löper två gånger om året. I vanliga fall sen vinter och höst.
    Men denna gången blev det tidigare en vanligt..

Svar på tråden Tråden Katt