Tråden Katt
Ja, tolka fritt
*lägger öronen bakåt och vispar med svansen*
Ja, tolka fritt
Mäh! Ledsen allihopa... jag har inte satt fetstilt på all text så jag förstår inte hur den kunde bli sådär
Det ser riktigt störigt ut att behöva läsa den där texten men hoppas ni orkar läsa den ändå ![]()
Uppdatering om övergravida Mira..
Ja, jag kunde inte hålla henne inne mer. Så under en kort utevistelse (på kanske 10-20 minuter) måste hon, någon dag före jul, ha fött sina ungar någonstans om lämnat dem. Troligen var de inte vid liv.
Hon är iaf smal nu, vilket gör att jag drar den slutsatsen. Men men, sådan är naturen, hon var antagligen för omogen för att bli mamma. Förhoppningsvis blir hon dräktig igen, när hon blivit lite äldre.
Idag smakade vår lilla Mirakel på en liten pylla kattmat..Hon är nu ca 6veckor gammal så det börjar bli dax att smaka lite annat en mammas mjölk..Vi som har köpt dyrt kattunge IAMS mat på burk och så väljer hon Hills kattunge mat i torrföder istället..
Sedan har hon börjat att kissa och bajsa i lådan. så allt värkar gå toppen bra..
Nu har hon också flyttat ut ur vårat sovrum och kan röra sig fritt i kökt också...det dröjde bra någon timme så hade den lille sötnosen hoppat upp och somnat på kökssoffan..Hon är helt orädd för ljud och vår hund som har fått komma in i köket och hälsa så det känns bra..
Men kattmammanTussi är lite orolig och jamar en hel del nu när de har en större yta att röra sig på..Sovrummet och köket..Men det lugnar nog ner sig snart då hon märker att kattungen inte kommer bort någonstanns.
Smulan vår andra katt värkar också glad i Miraket och hon har redan tagit på sig rollen att slicka henne rent efter besöken i kattlådan...
Sommartider: Hihi, går din kattmamma runt där och "pratar" lika mycket som vår Hedda tro?! Här är kattungarna överallt nu. Jag försöker begränsa deras utrymme till ett rum + köket, men sen har vi två katter som öppnar dörrar så helt plötsligt hittar man dem i trappan eller på andra våningen.
Så bra att det funkar fint med mat och kattlåda för Mirakel. Här har alla kattungarna också börjat äta så smått nu. Bara Gunwald som är lite kräsen och glufsar inte i sig som syskonen gör utan tuttar hellre på sin mamma, men han smakar iallafall så smått på maten så han får säkert mer aptit snart han också.
Nästa vecka ska jag åka och titta på en kattunge som jag kanske ska köpa... *längtar*
heheheheeh
en kattråd...... kikar glatt in
lindac77
Ja nog är det livat att ha kattungar allt..Och jag som bara har en att holla reda på kan få fnatt ibland..
Mrakel hittade ett liten springa vid kylskåpet och kröp in där..
jag försökte få ut henne och Tussi kattmamman jamade..Men till ingen nytta..Så vi fick flytta ut både kyl och frys..Nu har vi tillfälligt täpt igen det hålet men man vet aldrig vad som kan hittas på här näst..Kul är det i alla fall att busa och leka med den lilla..
Nu har Tussi plötsligt börjat att löpa också hon vill inte dia sin unge mer och söker sig till vår hund hela tiden..Tussi som annars holler sig borta ifrån vår hund blir som tolkig i hunden när hon löper..Hunden vet inte vad han ska göra då han har stor respekt för Tussi och vill gäran inte komma för nära..
Så nu har jag skickat iväg min man att köpa lite ersättning till kattungen..
Hon vill ju inte röra det blöta fodret och vatten fattar hon inte vad det är till..
Torr foder går bra men utan vätska kan det ju inte vara så hälsosamt att äta.
Så nu ska vi börja lite försiktit handmata ungen enligt djursjukhuset sedan sakta spä ut tillägget med mat..
Jag tycker allt det var lite tidigt för Tussi att lämna sin unge helt..
Nu har äntligen vår lilla Mirakel börjat äta kattunge mat ordentligt när jag spär ut det med lite utav tillägget..Kattmamman Tussi löper för fulla slantar här och retar vår hund tokig..Han får inte vila ifred långa stunder. jag får låta henne vara i vårat sovrum ibland och då lugnar hon der sig och somnar unnder våra täcken i sängen.Tur att hon bara löper två gånger om året. I vanliga fall sen vinter och höst.
Men denna gången blev det tidigare en vanligt..