Tråden Katt
Ja, tolka fritt
*lägger öronen bakåt och vispar med svansen*
Ja, tolka fritt
Idag har min lille kattunge flyttat hem =) vet ännu inte vad han ska heta.. vart tuff resa och dag överhuvud taget Så glad han är hemma nu!! =)
Kan ju lägga in lite nya bilder på våra kattungar. De var 11 v gamla i fredags och nu bor de bara här några få dagar till innan de flyttar till sina nya familjer. Kommer sakna dem jättemycket!!

lindac77 oj så stora kattungarna har blivit..jag förstår att ni kommer att sakna dem..de är ju jätte fina..
ig¨r kom vår kisse hem till oss =9
han är hel busig. ramlade ner i toan förut, jätte kaxig, elak emot vår hona :( pratar JÄTTE mkt så min man håller påa tt bli smått galen då han kom hem trött efter jobbet idag.
Längtar tills denna kisse Och Gucci kan leka med varandra!
Liten fråga till nån som vet!?!?!?!?
Jo det är nu såhär att vår nya kisse Hugo.. har börjat kissa å baja lite här å där!!
På dagarna håller han sig gömd på ovanvåningen... å jag hör ju att han går på baljan å ser ju åxå resultaten... men så på kvällen kommer han ner... gosar, busar OCH sätter sig å bajsar spec i ett hörn i hallen... tvättat med ättika där efter varje ggn.. å så idag imorse så vaknade jag av att det krafsade.. så har han kissat ner min väska som låg i sovrummet... sen på dan så satt jag å pratade i telefonen i sängen så såg jag att ett av mina vita linnen hade trillar ur skåpet... men jag tyckte att den såg så gul ut... tar upp den å ja visst har han kissat på den!! Nu ikväll så har jag spärrat av hörnet i hallen... men till sovrummet har han ju tillgång... VAD SKA JAG GÖRA???? tacksam för svar!!!
Majzzan
Hur gammal är Hugo? När skiljdes han från sin mamma? Är han kastrerad?
Det första ni bör göra förutom att fortsätta tvätta noggrant är att inte låta Hugo ha tillgång till hela huset. Ni kan också börja med att sätta honom regelbundet på lådan, efter mat, efter bus och efter sovstund. Ni kan också spraya fyspray på de ställen han gjort utanför på efter att ni tvättat med ättika.
Att en katt kissar och/eller bajsar utanför lådan brukar bero på någon av följande orsaker:
1. Katten skiljdes innan 12 veckor från sin mamma. Får därför problem med rumsrenheten trots att den tycktes vara rumsren från början.
2. Katten är sjuk på något sätt. Det kan vara alltifrån att den har mask till andra mer veterinärkrävande sjukdomar. Katten kan förknippa lådan med obehag och undviker därför den i största möjliga mån.
3. Katten är könsmogen och okastrerad. Vanligtvis blir en katt könsmogen i åldern 7-15 månader men den kan bli det tidigare (och senare). Kastrering är en lämplig åtgärd så fort som möjligt för att bryta beteendet.
4. Katten protesterar mot något. För tips och råd:www.katter.nu/katter/beteende/katten_kissar.htm
För att hjälpa katten ytterligare på vägen att hålla sig rumsren så kan du köpa feliway. Läs mer om produkten på www.feliway.se
Han är 5 månader..... han skiljdes från sin mamma för snart 2 veckor sen... han är inte kastrerad...
men det skumma är ju att han sköter sig på dan!!! fattar liksom inte vad det är som spökar... hade det bara varit kissande så hade man ju kunnat misstänka UV.. men han bajar ju åxå...
jag kan inte heller flytta ner baljan å ställa den där han bajar.. för lilla vovven tycker det är såååå gott med kattbajs....
men men...får ta å köpa fy spray..... å så får vi hoppas...
tack!!!
Har inte haft min lilla sötnos allt för länge.. Men varje dag så är det något nytt den lilla pälsbollen gör.
Varje morgon kliver hon upp med mig och ska bli buren runt hela huset medans jag gör mig klar.. Lyfter jag inte upp henne sitter hon och skriker på toastolen..
Hon är för trött för att gå själv.. ögonen går i kors liksom =)
Idag hade jag sovmorgon.. Vaknar av att hon ligger på bröstkorgen min och slickar mig i ansiktet.. låg och myste med henne en stund och maskinen i henne gick för fulla muggar.. Märker att jag blir alldeles blöt i ansiktet.. Då dregglar hon!!
Guud vad söt hon var..
Nu ligger hon på bröstkorgen min och sover igen.. lite svårt att skriva men det är det värt..
hej o hallåj! Jag har tre katter..två töser o en kille Cissi.lowisa och Pelle Plusen..Inte som i + utan som i LUSEN ^^ haha...jaja....två är sköldpaddsfärgade och Pelle är röd..
Cissi är den som kommer hem med mask i magen! fy KATTEN bokstavligt talat....skitäckligt....denna gång var det spolmask och nu har vi avslutat ännu en kur på alla tre..
Pelle är den som loggar in och ut härhemma...har ngn form av hotellvistelse! Cissi äter råttor och småfåglar...kommer även hem och visar sina små söta tilltugg=( Lowisa är himla hemmatam och är endast ute om ngn av oss är det. Ngt hände när hon var bort i 3 dygn och numera är hon inte ute alls...OM ändå katter kunde prata när man ville^^...
Hej en liten fråga bara..
Är det vanligt att en katt fäller extra mycket just vid en flytt..
Vår nya goa katt Mocca fäller stora tussar just nu utav sin fina päls..
Jag ger honom Hill"s torrfoder och lite burkmat..kanske han behöver något mer i sin kost?
Någon som vet..?
Tacksam för alla svar..
När katter är stressade eller oroliga så brukar dom fälla hår. Och en flytt innebär onekligen att Mocca inte känner sig helt trygg nu under flytten. Inget konstigt i sig.
lindac77: Herregud så fina kattungar. Den gula var underbar!! Har två yrväder här hemma. Eller ja, de är 5 år snart men pga all snön har de varit inne snart en vecka och är nu superrastlösa!! Som kattungar på nytt :o)
har en fråga, här vet ni säkert
jag hade en gång ett klistermärke som jag satte på ytterdörren där det stog ungefär "här bor katter, rädda oss vid fara" eller nått liknande. men vi har flyttat, nån som vet var man får tag på ett nytt. kommer inte ihåg vart jag fick det förra?
kajsa835
Jag har inte sådana klistermärken men jag har gula sådana plastskyltar med svart text. Jag köpte mina på CRT Zoologiska. Det borde ju gå att hitta på andra djuraffärer också.