• Fru Gustavsson

Tråden Katt

Ja, tolka fritt
    *lägger öronen bakåt och vispar med svansen*
    Lillkatten beräknad 22 november. *Längtar*
  • Svar på tråden Tråden Katt
  • lindac77

Hihi, ja tur har man när ens katt inte löper så ofta. Hedda löper också bara två gånger om året. Vår andra katt Maja däremot löpte varannan till var 3:e vecka innan vi kastrerade henne. Hon löpte även att hon hade fått p-piller, så det var ohållbart att ha det så.

Här går det bättre och bättre med kattmaten. Det är bara den ena kattungen som fortfarande är lite kräsen. Förut var han störst, men nu har de andra gått om honom rejält i vikt. Den ene har världens största mage just nu och har blivit en riktig fetknopp sen han började äta kattmat! Han ser för rolig ut!

Det har varit kattunge-köpare här nu i veckan, så nu är alla ungarna tingade (ja, en är bara reserverad ännu, men skulle sätta in handpenningen i veckan som kommer). De hamnar inte i närheten direkt heller. En av dem ska flytta ca 40 mil härifrån, så honom lär jag förmodligen aldrig se igen... :´-( Men tur iallafall att Guinness inte kommer bo långt bort. Han ska ju stanna kvar hos Heddas uppfödare.

• Kattmamma1

Gott nytt år alla kattälskare!

• DrakUlla

Gott nytt år alla katter och ägare!

• Sommartider

Gott nytt år alla katter och katt mattar och hussar..

• Sommartider

Lindac77
    Lilla Mirakel ska flytta en liten bit bort hos en vän till oss så vi vår träffa henne ganska ofta. det är otroligt vad man fäster sig vid de små..
    Mirakel har tagit beslag på vår köks soffa hon busar och leker i den och när våra barn ska sätta sig där och äta är hon med och buffar dom med sina små tassar,,Hon är helt orädd..Vår hund har hälsat på henne och det gick också bra..
    Tussi löper fortfarande men hon har låtit Mirakel dia lite nu på kvällen.
    Och vist Mirakel har  lite mer hull nu på magen utav kattunge maten som jag spär ut med ersättningen...
    Hoppas ni får en trevlig nyår med en massa god mat och dryck..

• sophiie

Var det någonstans i denna tråd man gav tipset att vattenskålen inte skulle stå nära matskålen?? Om det är rätt tråd, varför då? Nyfiken, har aldrig hört det

Och sen, har en hona, som har gått på gestapuran vet. 5 mg, men som har tagit slut, ska kastrera honan inom 2 månader så jag fick en kart av mina föräldrar, men av märket Promon vet. 5 mg. Vad är skillnaden?

• Skärgårdsfru

Jag vet inte om det nämnts i denna tråd angående vattenskålen men jag har alltid fått lära mig att det ska vara minst 80 cm mellan skålarna. Gärna ca 3 meter ifrån eller mer.

Själv har jag 2 meters avstånd mellan skålarna och mina katter dricker dubbelt så mycket när skålarna inte står bredvid varandra. Katter i det vilda äter aldrig i anslutning till vattenkällan. Jag vet att jag lärt mig någon gång förut varför det var så men allt stannar tyvärr inte i minnet

Jag har promon hemma så om du vill veta något särskilt kan jag läsa bruksanvisningen. Om det är någon skillnad på promon och din "vanliga" vet jag inte. Läs mer på www.fass.se under kategorin läkemedel för djur.

Förresten, det är superbra att du ska kastrera din katt! En kastrerad katt är en harmonisk katt.

Jag som trodde jag ägde 8 katter har insett att det är dom som äger mig!
  • lindac77
    sophiie skrev 2007-01-02 17:29:28 följande:
    Var det någonstans i denna tråd man gav tipset att vattenskålen inte skulle stå nära matskålen?? Om det är rätt tråd, varför då? Nyfiken, har aldrig hört detOch sen, har en hona, som har gått på gestapuran vet. 5 mg, men som har tagit slut, ska kastrera honan inom 2 månader så jag fick en kart av mina föräldrar, men av märket Promon vet. 5 mg. Vad är skillnaden?
    Vad jag vet är det samma hormon i båda sorterna p-piller så det ska inte vara någon större skillnad mellan dem. Det som skiljer är väl i stort sett nåt färgämne och bindeämnena i pillren. Men det verksamma ämnet ska vara detsamma.

När det gäller vattenskålen intill matskålen så har jag hört samma sak, dvs att man gärna ska ha den en bit därifrån. Här hemma är det bara kattungarna som dricker i skålen som står intill maten. De vuxna katterna dricker ur den andra skålen (som står i ett annat rum).
  • majzzan

Nu när jag hittade tråden så blev jag påmind att jag har glömt att ringa till Vet å be honom skriva ut p-piller till mina töser.... har för denna veckan med... men sen börjar jamandet nästa vecka...... OJOJOJ.. eller AJAJAJ.. i öronen...

• Nemi79

Jag behöver inte oroa mig för piller, för jag har två grabbar.
    Men för att dämpa friar-känslorna, så skall jag...grymma matte ...ta dem till veterinären och sno deras juveler Hemlis. Dyrt, men nödvändigt.

Svar på tråden Tråden Katt