• Fru Gustavsson

Tråden Katt

Ja, tolka fritt
    *lägger öronen bakåt och vispar med svansen*
    Lillkatten beräknad 22 november. *Längtar*
  • Svar på tråden Tråden Katt
  • min dotter Julia
    Lindac77 Du har väl kattungar på gång ?! hihi
  • lindac77
    min dotter Julia skrev 2007-01-24 22:18:54 följande:
    Kattlise från 3000 och uppåt kan ja tänka mig gå in på www.sverak.se  gå in på "kattklubbar" där du bor är ett tips..  och kolla på Uppfödares h-sida
    Det är nog svårt att hitta en renrasig Maine Coon-kattunge med stamtavla för runt 3000:-, men kan man tänka sig t ex en omplaceringskatt (t ex en vuxen hane som gått i "pension" eller en katt som inte kommer överens med övriga katter hos uppfödaren) så behöver det inte kosta så mkt.
  • lindac77
    min dotter Julia skrev 2007-01-24 22:21:20 följande:
    Lindac77 Du har väl kattungar på gång ?! hihi
    Njae, vi har kattungar men de är snart flyttfärdiga. Tingade är de allihop.

Planer på fler kullar finns väl i och för sig, men inte riktigt än...
  • SiLiOs

Nja vill ju i sånna fall att den ska gå ihop med lilla prinsen här hemma
    Det är lite en kostnadsfråga med, men blir det ny katt så blir det nog en maine coon

♥ VI SKA BLI FÖRÄLDRAR ♥
  • lindac77
    kattlise skrev 2007-01-24 22:21:09 följande:
    Hur är de i personligheten? ♥ VI SKA BLI FÖRÄLDRAR ♥
    Beskriver jag min Maine coon-tjej så har hon ett härligt temperament. Hon är social, kelig, väldigt snäll och underbar tillsammans med barn. Hon är lugn till sättet, vill gärna vara med (oftast befinner hon sig inom några få meter från där man själv är) och hon älskar uppmärksamhet.
  • lindac77
    kattlise skrev 2007-01-24 22:25:51 följande:
    Nja vill ju i sånna fall att den ska gå ihop med lilla prinsen här hemma Det är lite en kostnadsfråga med, men blir det ny katt så blir det nog en maine coon ♥ VI SKA BLI FÖRÄLDRAR ♥
    Vad jag hört så brukar de flesta Maine Cooner gå bra ihop med andra katter, men allra lättast är det förstås om man skaffar en kattunge. Går för det mesta bra även om det är en vuxen katt, men det kan ta lite längre tid för de att vänja sig vid varandra och göra upp om rangordningen och så. Jag kommer själv få hem en Maine Coon-kattunge om bara några veckor. Hoppas att det kommer gå bra, men det gör det säkert.
  • Månis

Hejsan!!
    JAg har fått problem med vår dotters katt en hane som nyss blivit könsmogen. Den hoppar på barnen och rissar,klöser dem och e allmänt elak!! Ingen kan längre gosa me den tittar man på den så morrar den och sen flyger han på en....!! Vi funderar på om detta kanske lugnar ner sej efter en kastrering el om vi får en ängel-katt snart!! Hoppas på svar snart,kan jue inte ha en katt som jag hela tiden får passa,vara rädd att barnen inte är i vägen för kissekatten?! Hjälp är det nån som stött på nån sån här kisse och vad har ni gjort då??

Svar på tråden Tråden Katt