• jagosa43

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Då fortsätter vi härSkrattande
    snicke snackar vidare om allt kring barnet oss själva för man får vara ego som förälder med!
    allt vad vi kan komma på

VÄLKOMMNA!!!!

Chris-99 Cornelius-06
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-19 15:09:09:

Måndag 29 januari
    Tisdag 13 februari
    Onsdag 28 februari
    Måndag 12 mars
    Tisdag 27 mars
    Onsdag 11 april

förslags vis kl 13:00 på Fifino

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-22 10:11:49:
    Camera Barnvagnsbio
    24-jan 11:00
    07-feb 11:00
    21-feb 11:00
    07-mar 11:00
    21-mar 11:00
    18-apr 11:00
    02-maj 11:00
    12-sep 11:00
    26-sep 11:00
    10-okt 11:00
    24-okt 11:00
    07-nov 11:00
    21-nov 11:00
    05-dec 11:00
  • Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2
  • Bettiz Angel

nä tror inte den är farlig om det inte är svamp..
    för sköterskan visste inte om de var svamp Freja hade utan hon sa bara att jag skulle prova med den salvan och det försvann ju
    luktar inget heller...

Mamma till prinsessan Freja 060924
  • glennglenn

Härligt EmiliaG att du ser förbi vår småbarnsmammafasad och ser människorna bakom.:) Lycka till med Mikael på BVC!

Bettiz: Hur går det med promenaderna? Har du kommit längre än centrum ännu?

• philmKarin

Nyfiken... hur mycket ersättning ger ni era små på kvällen?

Om man bara ger ersättning så står det ju 150-180ml 5 ggr per dygn eller nåt liknande - verkar lite mycket.
    Så mycket bmjölk får hon väl inte i sig per dag eller?

Jag har prövat med 60ml ersättning nån kväll.

• Bettiz Angel

Glennglenn: nä blir ju tyvärr inte längre än så,
    är rädd att gå vilse om jag går åt det andra hållet

• glennglenn

Ja, det är bäst man är försiktig. ;)

Men promenad längs kanalen är ju inte fy skam heller. Vi får väl ta och ses och promenera ihop eller kanske bara ta en fika. Jag har dock inte hittat annat än sunkiga pizzerier och kinahak i centrum ännu. Du kanske har tips på trevliga fik?

När vi skulle ut och äta i somras drog vi iväg ända till Vaxholm. :)

philmKarin: Vi ger Elsa 60 ml först och sedan lika mycket till om hon inte är nöjd. Vi provar oss alltså fram. Beror lite på hur mycket jag lyckats amma. Vi provar ju med bröstmjölk först. Vad man vill uppnå är ju den där mjölkkoman som gör att de svimmar av...:) Men samtidigt hålla sig inom gränserna för vad deras magar klarar av (hoppas att ni kan ta lite grova skämt..sanning med modifikation förstås).

• Tonlan

Jaha idag har man varit på BVC och fått lite info om hur man ska agera om barnet sätter nåt i halsen. Lite skraj man blev med tanke på hur mkt kraft det behövs för att få ut den ev biten som sitter i halsen. Min fru är aktiv här men jag var aktiv tidigare innan våert barn föddes men sen blev det så mkt annat att mitt konto glömdes bort så man fick skapa ett nytt. Har dock inte hunnit presentera mig på min sida! Svårt att hitta några pappor som bor i Täby området på denna sida?

• Lundelus

hej tonlan

min man är med på fl, han heter dr snuggles. Han är Täbypappa

• Tonlan

Tack Lundelus!

Jo jag såg hans namn i nån tråd med den har inte varit aktiv på några månader!

Bor i Täby Kyrkby!

• Oktober2006

Hej tjejer! Fick tips från Trixietrina om den här tråden. Är nybliven mamma för första gången (vår Olivia föddes den 9 oktober) och bor i Täby. Är inflyttad (uppvuxen i Åkersberga) och känner inga här, så om någon känner för en fika eller en barnvagnspromenad är jag med på noterna! Bor nära Täby centrum.

• Bettiz Angel
    oktober06: du är hjärtligt välkommen, du oxå Tonlan..
    var i Åkersberga kommer du från??
    är precis nyinflyttad hit(dit), bor i Söra...
Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2