• jagosa43

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Då fortsätter vi härSkrattande
    snicke snackar vidare om allt kring barnet oss själva för man får vara ego som förälder med!
    allt vad vi kan komma på

VÄLKOMMNA!!!!

Chris-99 Cornelius-06
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-19 15:09:09:

Måndag 29 januari
    Tisdag 13 februari
    Onsdag 28 februari
    Måndag 12 mars
    Tisdag 27 mars
    Onsdag 11 april

förslags vis kl 13:00 på Fifino

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-22 10:11:49:
    Camera Barnvagnsbio
    24-jan 11:00
    07-feb 11:00
    21-feb 11:00
    07-mar 11:00
    21-mar 11:00
    18-apr 11:00
    02-maj 11:00
    12-sep 11:00
    26-sep 11:00
    10-okt 11:00
    24-okt 11:00
    07-nov 11:00
    21-nov 11:00
    05-dec 11:00
  • Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2
  • Sieva

Smurfan, jag trodde du hade bara grädde i dina bröst

glennglenn, det blir bra med ersättning på kvällen, då sover barnet tyngre. Gör som känns bäst för Er!

Jag har inte kunnat helammat utan gör vad jag kan och lilla Z får en blandning av amning, utpumpad bröstmjölk i flaska och ersättning. Och hon verkar må bra! Men mitt mål är att kunna amma mer och oftare (har haft stora problem med sår...) Dock så tycker jag också att brösten blir mindre så jag är också rädd om att mjölken kan ta slut... redan?

• annso84

Jag tycker att man gör så som man själv känner bäst.

Har aldrig behövt ge ersättnig för det sprutade mjölk ur mina bröst.
    Jag ville så gärna amma och hade bestämt det från början så det blev ibland, när miranda var i en tillväxtperiod, då man inte gjorde annat än att amma. kunde knappt lämna huset men det gjorde inget för det var vad som passade mig och kändes ok! ibland var det ju förstås jobbigt också!

Vissa känner inte att dom orkar med det så då är det ju helt ok att ge ersättning i stället. 

En tillväxtperiod varar ungefär 2-3 dagar då bebisen vill amma mer ofta så låt dom bara snutta så mycket dom vill, även om dom inte "dricker" så stimulerar det att man produserar mer mjölk.

• annso84

anna: vad jobbigt med kräksjuka! krya på er och en jätte stor kram från oss! ({) Skrattande

• EmiliaG
    GlennGlenn - Slappheten och "skinnpåsarna" kan ju också vara att brösten anpassat sig till behovet, då kan de vara olika stora olika tider på dygnet. Efterfrågan och tillgång anpassar sig för det mesta efter varandra när det gäller amningen - även om man kan tycka att det länns tomt. Är brsöten tomma ska det göra ont när barnet suger... blir "vaccumaktigt". Efter amningen prova att klämma lite runt vårtgården och brsötvårtan försiktigt är bröstet helt tomt kan du inte få ut någon mjölk men annars borde du se att det kommer lite mjölk.
    Men jag håller helt med övriga - gör det som känns bäst för dig själv!! Då mår ni båda bäst... Ersättnigen är nästintill lika bra som modersmjölken, det enda den inte inehåller är ju antikroppar... annars likvärdig!! Bebisarna mår lika bra hur som! Och år du bättr eär det ju bara en vinna-vinna situation för er!

Mikael äter här fortfarande ca var 3-4timme dygnet om (enstaka gånger har det gått 5-6 timmar på natten)... men då han är nöjd med det så får han hållas. Mjölk har jag i överflöd och det bröst som inte ammas (ammar ett bröst per amningstillfälle) sympatiläcker för fullt. Har jag amningskupa över det bröstet Mikael ej äter ifrån så läcker det lätt ca 40-50ml på några minuter. Så här finns det mat dygnet om - jätte skönt!

Angående nätterna tog det ett tag att få in tidsmässig rutin... men nu somnar han alltid mellan 22-23 varje kväll. Vi var envisa och bestämda. När vi lagt honom tog vi ej upp honom utan de blev några kvällar och nätter med buffande men nu sitter tiden bra och han somnar oftast helt själv i spjälsängen oberoende på om han är nyammad eller ej!

Så den rutinen finns i alla fall nu - även om han inte sover hela nätterna utan mat! Men det gjorde visst inte jag förens jag var över halvåret!
  • Lundelus

Simon äter ju bara ersättning, då min mjölk tog slut efter 3 veckor.
    Han sover mellan 11-14 timmar i sträck, somnar vid 18 tiden och kommer upp för dagen runt 10.30.

Men han är nog extremt snäll, så jag håller verkligen tummarna för att han vill fortsätta så.
    Nackdelen är ju att hans pappa knappt hinner träffa honom i veckorna när han jobbar.

Glennglenn: lycka till med vad du än väljer.

• EmiliaG
    Lundelus - Men hur mycket är han då vaken dagtid? Han behöver väl inte så jätte mycket mer sömn än de där 14 timmarna?  Mikael är oftast vaken ca 2 timmar i stöten dagtid för att sedan sova allt från 15min till 2 timmar.
  • Smurfan 81

annso
    I så fall har Kevin precis gått ur en tillväxtperiod, för igår hade jag ingen mjölk alls på kvällen och idag har han ätit typ hälften så många gånger som han brukar och jag har massa mjölk kvar!

• Bettiz Angel

halloj tjejer..
    jag har en liten fråga jag hoppas att nån kan svara påFlört
    jo det är så att jag tänkte dricka lite champange på nyår och pumpa ut.
    Hur lång tid tar det för alkoholen att lämna kroppen så att jag kan amma igen?

Mamma till prinsessan Freja 060924
  • jagosa43

fåglarna hörs ända hit bettiz  he he

Chris-99 Cornelius-06
  • Bettiz Angel

hahaha vilken turSkrattande
    måste ha bedövat alla istället för att väcka demFlört

Mamma till prinsessan Freja 060924
Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2