• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • Zweet

Precis...*S* Hade glömt bort hur skoj det är att göra sakerna själv...*S* roligt som tusan. Sen i veckan ska jag leta reda på rosa fluff tyg att sy stols dynor till stolarna, astufft..*S*

mina barn är mitt allt!
  • eilema
    Prins William: Är du nått nervös för i morgon? Jag är skitnervös! Har bar tapetserat ett helt rum själv en gång förut, så jag är rädd att göra fel. Detta måste bli snyggt gjort!! Men jag lärde ju mig hur jag ska och inte ska göra sist.. Så bara jag tar det lugnt och är noggrann blir det nog snyggt. Mamma skulle komma hem runt 12 snåret visst, så då tar hon Theodor. Sen börjar jag direkt. Vill hinna färdigt innan det blir mörkt. Tror du jag hinner? 15 vårder ungefär på de vanliga väggarna, och 5-6 vårder på fondväggen..
    Det är en Lillebror !!! (v.27+3=88 dagar kvar!)
  • Prins William
    Zweet skrev 2007-02-09 23:10:23 följande:
    Precis...*S* Hade glömt bort hur skoj det är att göra sakerna själv...*S* roligt som tusan. Sen i veckan ska jag leta reda på rosa fluff tyg att sy stols dynor till stolarna, astufft..*S* mina barn är mitt allt!
    ja det e ju skit snyggt ju!!! visa bilder sen!! glömINTE det hihi
    eilema skrev 2007-02-09 23:11:46 följande:
    Prins William: Är du nått nervös för i morgon? Jag är skitnervös! Har bar tapetserat ett helt rum själv en gång förut, så jag är rädd att göra fel. Detta måste bli snyggt gjort!! Men jag lärde ju mig hur jag ska och inte ska göra sist.. Så bara jag tar det lugnt och är noggrann blir det nog snyggt. Mamma skulle komma hem runt 12 snåret visst, så då tar hon Theodor. Sen börjar jag direkt. Vill hinna färdigt innan det blir mörkt. Tror du jag hinner? 15 vårder ungefär på de vanliga väggarna, och 5-6 vårder på fondväggen.. Det är en Lillebror !!! (v.27+3=88 dagar kvar!)
    jooooo då lite nerrvig e jag...det värsta jag vet e ju spackla o slipa....*BLÄÄ*
    hmm kommer du hinna hmm.....njaeee om du inte har gjort det så många ggr så vettekatten hihi...det e svårt o säga....men jag har ca 20 +12 våder som jag ska ha upp...det kommer ta ett tag.... men jag HOPPAS att jag fixar det i helgen iallfall!! DU MED!!!
    *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
  • eilema
    Prins William: Äääääh, tyst med dig! Klart jag hinner!!!! Hahaha, optimisten Sofie i farten igen, sällan hon kommer.
  • eilema

Skickade förresten iväg beställningen till Ikea igår! En lack-hylla i bok, 2 likadana sänglampor väggarna ovanför barnens sängar och en annan lampa som ser ut som en kub i glas att ställa på ena byrån. Och det stod att leveransvecka var vecka 7 så de borde komma nästa vecka! Skoj!

• eilema

Man får ju hålla sig under 20 kilo sammanlagt på paketet när man beställer från Ikea med så man inte åker på frakten på 500 spänn ist för 100 typ.. Är fler lampor jag vill ha därifrån till storarummet och köket samt fler lackhyllor till andra rum, men det tar jag sen. Tycker 500 spänn för frakt är lite i det högsta laget när man inte beställer möbler och grejer för flera tusen...

• mrsbygg

lycka till me tapetserandet idag tjejjor!
    en annan ska försöka få lite orning på sagas rum..kommer ta evigheter men men..
    får försöka hitta nå sätt att dela upp det på!

ska försöka åka iväg å köpa lite handukar å skit sen så d blir fint i badrummet!!

• Prins William
    eilema skrev 2007-02-10 09:35:53 följande:
    Skickade förresten iväg beställningen till Ikea igår! En lack-hylla i bok, 2 likadana sänglampor väggarna ovanför barnens sängar och en annan lampa som ser ut som en kub i glas att ställa på ena byrån. Och det stod att leveransvecka var vecka 7 så de borde komma nästa vecka! Skoj! Det är en Lillebror !!! (v.27+3=88 dagar kvar!)
    va skoj!!!  hoppas dom kommer nästa v då!! så du slipper vänta för länge
    ska snaaaaart börja med mitt...men jag e lite trött ännu....som vanligt så kommer ju jag igång senare på eftermiddagen!!!
    mrsbygg skrev 2007-02-10 09:49:21 följande:
    lycka till me tapetserandet idag tjejjor!en annan ska försöka få lite orning på sagas rum..kommer ta evigheter men men..får försöka hitta nå sätt att dela upp det på!ska försöka åka iväg å köpa lite handukar å skit sen så d blir fint i badrummet!!
    TACK! när jag väl börjar dårå hihi... hoppas du hittar nå fint!!!
  • mrsbygg

baahh, ont i fingrar å armar..skruvat ihop en bänk å en hylla till badrummet som jag köpte igår på ikea..helt slut. två skruvar gick sänder tom skit grejjer!! *sur*
    men nu är det klart iaf, nu är d bara handdukar som fattas, och en matta...

• Prins William

eilema-

hur går det för dig??? e du klar??? jag har knappt börjat hahah det vart mkt nu i helgen...det enda som jag har gjort är havla borttagningen av bården som har setat där

hur går det för er andra??

Svar på tråden pimp my hyresrätt!