• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • mrsbygg

äsch...jag har vart lat..måste fixa sagas rum..men jag orkar verkligen inte! så himmla mycket grejjer så ja blir tokig..

ska försöka få det någorlunda klart i veckan, resten av våra möbler sk akomma i veckan så då kanske man får lite glöd tillbaka!!

• eilema
    Prins William: Jag är FÄRDIG!!! Och jag är såååååå nöjd och överdrivet jätetstolt som gjort allt själv!
    Det är en Lillebror !!! (v.27+3=88 dagar kvar!)
  • eilema

Här kommer bilder på min fiiiina tapet!
    Det är ingen fläck på väggen IRL utan den kommer från kameran eller blixten eller något.
    HPIM5067.JPG

HPIM5068.JPG

• Prins William
    mrsbygg skrev 2007-02-11 20:09:02 följande:
    äsch...jag har vart lat..måste fixa sagas rum..men jag orkar verkligen inte! så himmla mycket grejjer så ja blir tokig..ska försöka få det någorlunda klart i veckan, resten av våra möbler sk akomma i veckan så då kanske man får lite glöd tillbaka!!
    hihi DU o JAG....hihi lata alltså...hihi nu jäklar tar vi tag i saken i v iallfall
    eilema skrev 2007-02-11 21:37:23 följande:
    Här kommer bilder på min fiiiina tapet! Det är ingen fläck på väggen IRL utan den kommer från kameran eller blixten eller något. Det är en Lillebror !!! (v.27+3=88 dagar kvar!)
    SHIT va duktig du e!!!! o du klarade det under helgen!!! suuuuper!! nu e jag avis!! men jag SKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA börja immorrn!!!
    ni KAN ju tjata lite på  mig hihi

o det vart SKITFINT JU!!!
    *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
  • eilema
    Prins William: Hihi taaaack! Jag är lite förvånad hur fort det faktiskt gick! Ett par timmar på lördagen och ett par timmar på söndagen, sen var det klart. Och inte ett enda psykbryt fick jag heller. *asg*

Kom igen nu, nu får du också börja så jag får se lite resultat!!!
  • therre

lite tips för hyresrätt är att måla på tapet (om ni inte vill betala för tapeter) o byt knoppar på köksluckor

• Smultron är gott

idag fick jag reda på att jag ska få tapetsera om.. YAY dock får ja vänta till mars.. men men..

några ideer på tapeter?

själv funderar jag på "mandel" i vardagsrum och sovrum och en vardera fondvägg i rummen.. hmm tror ni de blir tråkigt om både sovrum och vardagsrum går i "mandel"?

sen kök och hall vet ja inte riktigt va jag vill ha.. själv gillar jag den som finns nu i hallen, en skön grön färg (vet inte va färgen heter) men en färg som känns hemtrevlig och ja skön på nåt sätt.. me vita mellanstora blommor på.. hehe men de e jag tydligen ensam om att tycka.

sååå tips på tapeter plz

• eilema
    Prins William: Hur går det?
  • Prins William
    eilema skrev 2007-02-13 21:19:40 följande:
    Prins William: Hur går det? Det är en Lillebror !!! (v.27+3=88 dagar kvar!)
    hmmm...jodå...det går framåt hahah....nu e det bara o slipa kvar SEEEEn ska tapeterna upp jag får ju lust o fixa så sent på kvällarna...å dom senaste dagarna så har william somnat i våran säng....så det har inte gått så bra men imorrn ...hoppas jag!! fan ska ställa kl så jag går upp i tid!!! eller tidigare
    !jag går ju upp vid nio annars. ska nog gå upp vid 7!!

Hur har det gått för dig annars då??? några mer bilder??
    *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
  • mrsbygg

ÄNTLIGEN, imorrn kommer våra soffor och matbord mellan 10-12..
    så skönt då kan man äntligen sätta igång på riktigt å möblera å fixa fint..
    kändes rätt så meningslöst att köpa soff kuddar osv när man inte ha någonstanns att lägga skiten hehe....

Svar på tråden pimp my hyresrätt!