• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • Vickivire

Fixat lite här hemma nu. Synd när man bor i en hyresrätt att man inte får göra allt men lite kan man hitta på.

Småsaker som vi fixat är att byta handtagen i köket(standard i trä) mot svarta i ståldetaljer.

Bytt ut standard hatthyllan i vitt stål mot en egengjord med "skolkänsla".

Bytt ut standardskåpet i badrummet med tillhörande lampa, massa textiler, hyllor å två tavlor (återanvänt hål från tidigare hyresgäster) och bytt ut toalock.

Skåpet över ugnen använde vi aldrig dsv. öppnade aldrig då det är kryddförvaring på fläkten som gäller hemma. Krångligt att öppna dörren osv. så jag tog ner dörren (skruva loss fästena) och sågade en exakt lika stor skiva i mdf. Målade denna med skoltavelfärg och satte upp den där dörren suttit, den är också lika bred så den ser helt integrerad ut. Använder som menytavla här hemma och fungerar super.

En annan sak vi gjorde i julas var att på vardagsrummsdörren (som syns ganska mkt i rummet) och ger stor insyn in till oss. Frostspraya! Fäste tejpbitar och sprayade över dem, sen drog vi bort bitarna, fungerar toppen! Nu när våren kommer krypande skall jag ordna nån typ av fuskspröjs på insidan, ger ett väldigt ombonat intryck och det blir inte bara ett svart "hål" när det är mörkt ute.

Lite bilder finns i galleriet.

• Prins William
    vickivire-
    kollade in i ditt galleri!! MKT snyggt fanns det!!! det bränner nu i mina shopping fingrar
    *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
  • Jesssicaaa

Nu har vi äntligen flyttat klart och fått bredband !

Tyvärr så är våran lägenhet inte speciellt snygg och så, men vi ska bo in oss först sen kanske det blir tapetsering, byte av handtag till köksluckorna och sånt

mammab- superfint ni fått det!

• vilda12

har målat köksluckorna med griffeltavlefärg nu (nja..inte alla, men 5) och bytt till blingiga knoppar från indiska, nu ska jag packa in resten av luckorna med tapet och kontaktplast är det tänkt. (tapeten hanna, den med skogsmotiv) men så har jag fastnat frmför datorn istället... :S

• mamma sbg

vad tror ni om denna tapet som fondtapet i vårt nya vardagsrum??

den o sen resten av väggrana vita.
    vi har svart skinsoffa och ekmörbler restan.
    sen lite röda detaljer.

ÄRLIGT NU, VAD TYCKER NI???

• ciita

En kompis till mig har den tapeten som fondvägg i sitt vardagsrum. Den är verkligen skitcool!

• Citronmeliss

Läckert! Den fondväggen kommer att piffa upp!

• Prins William
    mamma sbg skrev 2007-02-20 14:21:40 följande:
    vad tror ni om denna tapet som fondtapet i vårt nya vardagsrum??den o sen resten av väggrana vita.vi har svart skinsoffa och ekmörbler restan.sen lite röda detaljer.ÄRLIGT NU, VAD TYCKER NI???
    JAPP ME I LIKE TOOOOOOOO

har faktiskt tittat på den många ggr på nätet....men den skulle inte passa HÄR!
    men ni måste ju helt klart ta den!
    o före o efter bilder!!!
    VISA SEN!!!
    *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
Svar på tråden pimp my hyresrätt!