• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • mrsbygg
    Fling skrev 2007-03-09 20:04:48 följande:
    mammab: va fint ni hade Jag vet inte om vi få ha fond tapeter här, skulle gärna vilja ha det i sovrummet! i vardagsrummet går det inte att ha en fondvägg tyvärr =( Skulle vilja ha en brun, lite mönstrad tapet i vardagsrummet.. allt går lite i brunt av möblerna vi har. =) och kanske grön i köket, ljus grön e fint Åh, de e så svårt med tapeter.. man måste trivas med dom!
    tack! vet inte heller om vi får ha det men skiter i det..vi som ska bo och trivas här!
  • eilema

Åh, kul att tråden vaknade till liv igen! Blir väl inte så mkt inköp och renoverande så här mitt i månaden kan jag tro.

Har ni någon aning om ungefär hur mkt det kostar att lägga in klickgolv i kök, hall och ett sovrum? Bara på ett ungefär typ, handlar det om många tusen eller?

Det är en Lillebror !!! (v.31+3=60 dagar kvar!)
  • eilema

Jag har ingen aning om vi får ha fondtapet, har satt upp en fond i sovrummet, kommer sätta en i vardagsrummet i slutet av månaden, samt en i köket i framtiden. Har köpt en rulle extra av den vanliga tapeten som sitter på övriga väggar, så skulle de inte godkänna fonden är det bara att klistra upp vanlig tapet över fonden istället när man flyttar.

• mrsbygg
    eilema skrev 2007-03-09 21:39:27 följande:
    Åh, kul att tråden vaknade till liv igen! Blir väl inte så mkt inköp och renoverande så här mitt i månaden kan jag tro. Har ni någon aning om ungefär hur mkt det kostar att lägga in klickgolv i kök, hall och ett sovrum? Bara på ett ungefär typ, handlar det om många tusen eller? Det är en Lillebror !!! (v.31+3=60 dagar kvar!)
    ohh vill ja oxå veta! så man kan börja spara
  • Fling

Ni tapetserade allt själv va? Då kanske det är lättare att "ta va man vill". hade vi gjort det så hade ja gjort lika fint som ni
    Vi ska få välja tapeter, och det är nog bara "vanliga" tapeter.. och sen kommer det ett gäng och fixar till! Så de e inte bara att välja och braka, de e lite synd =(

• eilema
    Fling skrev 2007-03-09 21:43:23 följande:
    Ni tapetserade allt själv va? Då kanske det är lättare att "ta va man vill". hade vi gjort det så hade ja gjort lika fint som ni Vi ska få välja tapeter, och det är nog bara "vanliga" tapeter.. och sen kommer det ett gäng och fixar till! Så de e inte bara att välja och braka, de e lite synd =(
    Men, om inga av tapeterna som ni får välja mellan tilltalar er får ni ju om ni vill köpa egna tapeter som tapetserarna sätter upp i stället.

mammab: Eller hur!
  • mrsbygg
    Fling skrev 2007-03-09 21:43:23 följande:
    Ni tapetserade allt själv va? Då kanske det är lättare att "ta va man vill". hade vi gjort det så hade ja gjort lika fint som ni Vi ska få välja tapeter, och det är nog bara "vanliga" tapeter.. och sen kommer det ett gäng och fixar till! Så de e inte bara att välja och braka, de e lite synd =(
    aha..jo vi gjorde själva!
    men ni kanske kan ta nå neutralt, sen sätta upp en fondvägg sen när ni har lust å ork hehe...då blir det juh inte så dyrt heller!
  • Prins William
    Fling skrev 2007-03-09 19:45:21 följande:
    Här vill jag vara med Vi flyttade in i våran lägenhet i januari i år, och då lovade dom att vi skulle få nya tapeter, vi har tjatat efter dom sen dess! Nu ska vi äntligen få nya tapeter i alla rum, med tanke på att dom som sitter här redan, är från -97, så ni kan ju tänka er hur som ser ut =/Jobbigt bara att tapetsera när man satt upp allt på väggen där det ska sitta, å allt sånt.. Men det kommer bli så mycket finare när vi fått dom nya tapeterna Vilken färg tycker ni är snygg i ett vardagsrum, sovrum, kök?några tips? Ha ni egna bilder på era rum kanske?
    tjohopp! du kan kolla in hos mig! om du itne redan har gjort det!
    *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
  • Prins William
    JAG blir sååååå !! vi har fortfarande inte fått nya bänken till köket! dom har säkert inte beställt nån heller! så fort jag ringer så gör gubbfan upptaget! undrar om han tycker jag ringer för oftaFörvånadHemlis MEN ingen annan ringer o klagar på saker här så det blir ju jag!  men men! jag får ringa ringa ringa ringa!
    *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
  • mrsbygg
    Prins William skrev 2007-03-10 10:36:45 följande:
    JAG blir sååååå !! vi har fortfarande inte fått nya bänken till köket! dom har säkert inte beställt nån heller! så fort jag ringer så gör gubbfan upptaget! undrar om han tycker jag ringer för ofta MEN ingen annan ringer o klagar på saker här så det blir ju jag!  men men! jag får ringa ringa ringa ringa! *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
    va är det för bänk ni ska ha??
Svar på tråden pimp my hyresrätt!