• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • eilema

mammab: Härligt att det börjar ta sig! Har ni suttit in de nya möblerna nu då? Jag ska göra sovrummet HELT färdigt denna månaden, varenda liten pinal som ska vara där ska införskaffas denna månaden. Vill inte börja med något nytt rum förrän det är helt klart precis så som det ska vara. Så jag kommer få ett skitfint sovrum och resterande lägenhet astrist sålänge!

Det är en Lillebror !!! (v.28+5=79 dagar kvar!)
  • mrsbygg
    eilema skrev 2007-02-17 22:10:10 följande:
    mammab: Härligt att det börjar ta sig! Har ni suttit in de nya möblerna nu då? Jag ska göra sovrummet HELT färdigt denna månaden, varenda liten pinal som ska vara där ska införskaffas denna månaden. Vill inte börja med något nytt rum förrän det är helt klart precis så som det ska vara. Så jag kommer få ett skitfint sovrum och resterande lägenhet astrist sålänge! Det är en Lillebror !!! (v.28+5=79 dagar kvar!)
    hehe!! alla möbler är på plats..
    bara hallen kvar men det får vänta tills vi får in lite pengar igen!

tyget till gardinerna som vi ska ha i sovrummet kommer nästa vecka!
  • Prins William
    tjooohooo
    här har man blitt sjuk! förskylnig..o jag orkar INGENTING!! så det har inte blitt nå nu heller med tapeterna...*snörvel*
    VARFÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!! jag vill att det ska vara klart NUUU!!! precis nu!!!
    jag vill vara frisk!! jag e sååå hes så jag låter som en hyena när jag skrattar
    men men!
    *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
  • mrsbygg
    Prins William skrev 2007-02-17 23:07:00 följande:
    tjooohooohär har man blitt sjuk! förskylnig..o jag orkar INGENTING!! så det har inte blitt nå nu heller med tapeterna...*snörvel*VARFÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!! jag vill att det ska vara klart NUUU!!! precis nu!!!jag vill vara frisk!! jag e sååå hes så jag låter som en hyena när jag skrattarmen men! *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
    neee va tråkigt!!

själv vet ja inte vart min energi kom ifrån..fick möblerna i ehhhuumm torsdags??
    skruvade ihop å fick klart samma dag..shoppa grejjer igår och idag. +stor städat och torkat över allt osv osv idag...

karln satt å njöt, brukar aldrig få se mig städa..jag städar ALDRIG!! men idag fick ja nå ryck..måste blitt sjuk..hehe
  • eilema
    Prins William Näää, gud vad tråkigt!! Krya på dig!!
    Det är en Lillebror !!! (v.28+5=79 dagar kvar!)
  • Prins William
    mrsbygg skrev 2007-02-17 23:11:02 följande:
    neee va tråkigt!! själv vet ja inte vart min energi kom ifrån..fick möblerna i ehhhuumm torsdags??skruvade ihop å fick klart samma dag..shoppa grejjer igår och idag. +stor städat och torkat över allt osv osv idag...karln satt å njöt, brukar aldrig få se mig städa..jag städar ALDRIG!! men idag fick ja nå ryck..måste blitt sjuk..hehe
    jag kan få sånna där tokryck jag med men visst e det skönt efteråt! man känner sig nöjd!
    eilema skrev 2007-02-18 09:15:44 följande:
    Prins William Näää, gud vad tråkigt!! Krya på dig!! Det är en Lillebror !!! (v.28+5=79 dagar kvar!)
    jaaa det e såååå synd om mig! men det känns liiiiiiiite bättre idag!!
    så vi får se hur dagen blir...
  • mrsbygg

ja det är super!! nu ska ja ner å tvätta...sen ska jag fixa det fint här hemma och ta kort sen sätter ja in dom till kvällen!!

• mama77
    Vinkar till mammab-skynda dig fram med kameran

Bor själv i en hyresrätt inne i sthlm. Har massa projekt på G här. Har bott i hyresrätter i 15 år och alltid gjort om dessa.
    Ska ta kort när jag börjar bli klar.

Ett otrolig enkelt sätt att förvandla ett rum är att göra en väggmålning eller köpa stora "klistermärken"

Denna väggmålning är gjord hos en vän i hennes hyreslägenhet.
    (enkelt att spackla över om de flyttar och måla över)
    [Stäng fönstret]
    070707-vår lilla böna växer och frodas. Mama till Leon -01-
  • mrsbygg

Så..nu är lite nya bilder uppe...kommer mera sen juh mer ja får klart här hemma

• Prins William
    mrsbygg skrev 2007-02-18 18:58:09 följande:
    Så..nu är lite nya bilder uppe...kommer mera sen juh mer ja får klart här hemma
    Guuud va snygga möbler!!! skit fint har du gjort det!!!

jag har tapetserat några våder idag en vägg hahah ! det märks att man inte mår bra...jag var helt slut efter det lilla....o nu har jag lite ont i huvet så nu sitter jag här en stund!!
Svar på tråden pimp my hyresrätt!