Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

PippiL8- nej, jag var på en som heter Mollamaja som ligger vid Nacka station. Vad heter den i Björknäs? Måste jag åka och kolla in!

• Swenglish

Hellur- på stationen! Om du tar Saltsöbanan kan du inte missa den! Grattis till sjukskrivningen (om man kan säga så )

• Swenglish

Slöar på som vanligt... Idag har jag gått runt på stan, handlat en Boob-amningsklänning på rea på rea på Åhlens, en amningstop på HM och en liiiten grej på Polarn&pyret.

Ginger- har också tänkt köpa en Mobywrap men vet inte om jag ska vänta tills bebisen har kommit. Varifrån beställde du och hur lång leveranstid var det?

bassekatt- hoppas det gick bra idag!

Sole- nej, ingen hormonrand här!

Nån som skulle ha lust att frukostbada på Centralbadet nästa vecka? Frukostbuffe+bada kostar 165 tror jag.

Igår blev jag fullgången, gick in i vecka 38, gaaaalet!

• Swenglish

Kul att några vill hänga på! Tisdag eller onsdag kan vi säga då! Blir svårt att komma ur sängen lite tidigare men jag tror att det kan vara värt det, man ju alltid ta en tupplur på eftermiddagen!

Björklöv- bra att hon är tillbaka, ska till henne på måndag! jag tänkte köra med bikini, den kan ju sitta under magen.

Jag kör stenhårt med olika "pyssla-om-mig-behandlingar", fotvård förra veckan, simma och massage nästa vecka och så måste jag klippa mig omgående innan jag blir tokig!

• Swenglish

Zul- usch då, nu får du ta det extra lugnt i helgen!

Frill- grattis till pengarna! Får man inte bada om man har foglossning? jAg tror ju att det är det jag har, typ i blygdbenet.

Medusa- jag har läckt sen vecka 25 ungefär, en härligt gul vätska, som har förstört alla mina vita BH:ar (den är så fet så det går inte bort i tvätten) Nice.

Vivs- är du galen som bakar bröd halv åtta på morgonen? Själv sover jag till 9 minst...

Lillenlillen- du som vet, äter man först och badar sen? Annars blir man ju döhungrig?

vad mycket kännnigar ni alla har, jag har inget sånt riktigt, inga sammandragningar att tala om, och VF är ju ändå om 2 1/2 vecka! vill inte gå över tiden 2 veckor! Visst sätter de igång efter två veckor eller kan det gå ännu längre?

Jag kan tänka mig vid 9-tiden på tisdag?

• Swenglish

Lillenlillen- det hade jag inte ens tänkt på, men risken känns väldigt liten med tanke på att vi har 2 veckor kvar och det är få förlossningar som startar med vattenavgång. Men tänk vilken förlossningshitoria man skulle ha sen!

lillie- låter klokt att gå hem tidigare, men det var ny "statistik" om asiatiska kvinnnor!

Sole- jag har lite samma problem med att gå upp på morgonen, men jag tänkte att jag skulle ta en tupplur på eftermiddagen istället.

Pippil8- öppettiden Mollamaia: tis-tors-fre 10-16, ons 10-17, lör 11-15. Tel 4669036

Ska höra med min BM på måndag vad hon tycker om foglossning+simning. Jag tror att det kommer gå bra, jag har mest ont när jag suttit ner ett tag och sen reser mig och börjar gå.

inhandlade amningsBH igår, känns lite galet, men min kompis som precis fött barn sa att det var bra att ha en riktig hemma i början , man lär ju inte vilja sticka ut och prova BH:ar det första man gör när den fötts!

Ahhhhhh, den föds snart!!!!! Min man drömde inatt att jag födde två pyttesmå embryon som vi skulle ta hand om... Och kompisar som jag träffar har börjat säga "ja, nu kanske vi inte hinner ses innan, så lycka till!"

• Swenglish

Frill: snöbollsyndrom

Sole: vad GÖR du, uppe innan 8 en söndagmorgon???? tråkigt att barnvagnen inte kommit än!

Murgrönan: jag har också börjat oroa mig för att vi ska bli avvisade och få åka till södertälje/uppsala/pajala för att föda istället, som du säger, huvudsaken att den kommer ut säkert oh bra men det känns som en extra onödig stress att inte veta vart man ska...

Ägnade gårdagen åt att sy påslakan och örngott till vagnen! Vilket boande... Men ajajaj vad det gjorde ont i underlivet på kvällen, vad är det för en konstig foglossning som bara sitter där??? Nån mer som har det så?

• Swenglish

vi tänkte också ta taxi till förlossningen och undrar hur det funkar med ersättningen? Är det försäkringskassan som erätter? Och vad händer om man blir hemskickad och får åka tilbaka senare? Tror jag ska ringa nån imorgon och höra mig för, rapporterar svaret sen.

9 funkar bra för mig, var där ska vi ses? Byter man om innan man äter? Lillenlillen, du kanske vet "hur man gör"? Får man låna morgonrock?

Medusa- lät ju underbart på Enskede Krog! Bokade ni bord där innan?

Halsbränna är hemskt! tycker jag får det av vad jag än har ätit om jag böjer mig ner efteråt...

Sole- ja, och dessutom kunde de ju har ringt er, nu var det du som ringde och kollade, eller hur?

Lillenlillen - tycker också det är frustrerande att inte kunna röra sig som förr, att det tar en evighet att komma ur soffan, bhöva hjälp med att ta på och av byxorna (får jätteont av att stå på ett ben, mystiskt...). Börjar förstå hur det är för folk som behöver hjälp ALLTID, vi har ju turen att det bara rör sig om några få månader.

Annars tvättar, syr ock fixar jag för fullt. Lägenheten är väldigt kaotisk eftersom vi ändrar om och idag fick jag panik och en gråtattack när jag tänkte på hur lite tid det är kvar och hur mycket som är kvar att fixas. Har fått för mig att allt måste vara perfekt, vilket naturligtvis är lite idiotiskt...

• Swenglish

Murgrönan- har också tänkt ha nt i frysen men inte tänkt längre än pizza och pyttipanna vad tänkte du laga? Kanske några bra tips? Bullar etc tänkte jag att folk får ta med själva, vi kan koka kaffe och te.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3