Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Sole- jag sa precis häromdagen att jag skulle vilja ha en sån upplockar-mojäng! Skulle du inte kunna ringa till Texas L. och höra om de tar bordsbeställningar? Ta vilken som helst, de finns i verje stadsdel verkar det som.

frill- skönt att ni börjar komma i ordning! Och du ser verkligen inte ut som en barbapappa

BM-besök imorgon, och går in i vecka 37- HELT SJUKT!! Mamma ska följa med, tror jag hon kommer att gilla!

Kopierar med med mig listan så den inte försvninner!

Träff måndag 5/2(vi kan ju säga 18.00 igen för att vara säkra)

Swenglish
    Björklöv
    Hellur
    Sole
    Zul
    Vivs
    Ginger
    Frill (så gott som säker)

• Swenglish

Sole- inte gå in och läsa i farliga trådarna!!! Det blir man bara nojjig av (ska jag säga som fick panik efter att ha läst en sfinker ruptur-tråd...) man ska läsa snälla trådar, som den här!

Grattis till vagnen Björklöv! Och visste du inte att det är "non-washing-day" imorgon!

• Swenglish

Björklöv- ja, och det betyder att du också måste ligga på soffan, titta på vagnen emellanåt och softa, alltså inte tvätta!

Var hos en annan BM idag, Anette var sjuk, och hon gjorde snabbt UL för att kolla att huvudet låg neråt, och det gjorde det! HAr varit lite nervös att den vönt sig eftersom den bökat runt väldigt mycket på sistone, och BM tyckte också att det var svårt att känna skillnad. Skönt!

Medusa- skönt att det inte var något farligt med onda stället! Jag tyckre det verkar som om alla krämpor amn får har som svar att "det är vanligt under graviditeten, vila lite och så går det över när barnet är fött"!

• Swenglish

Lillenlillen- vi köpte den i december för att en vi känner kunde hämta hem den från USA då. Några kompisar till oss fick barn 1 januari och hade ingen barnvagn då, de köpte den efter förlossningen och fick hem den förra veckan, de lånade en av vänner under tiden. För mig känns det skönt att vi har den nu, skulle inte orka sätta mig in i barnvagnsdjungeln efter förlossningen...

• Swenglish

Frill- såg att du skrivit i BF-listan att det blir Sös eller Södra BB, hur tänker ni göra? Ringa till Södra BB först och om det är fullt blir det Sös? Eller går du på MVC på SödraBB? Hur hänger Sös och Södra BB ihop egentligen? Många frågor...

• Swenglish

Tack Sole, det ska bli kul och gott! Ja, vecka 37 herregud... Det kanske bara blir ett BM-besök till! Igår skrev vi lista på vad som ska med till förlossningen samt numret dit med stora siffror på kylen...

• Swenglish

Hellur, det har vi säkert, för det var just Anette på BM gamla stan som var sjuk igår och jag gick till Marianne. Faktiskt kul att få träffa nån annan! Björklöv har också Anette, tänk vilket sammanträffande!

• Swenglish

Sole- grattis till snoppen!

Lillenlillen- vi har också köpt en Bugaboo Cameleon, grå/blå blev det! Kan inte låte bli att köra den hemma då och då, kär!

Basskatt- vi har också gått profylaxen och tyckte den var mycket bra. Dock har vi varit dåliga på att träna, men nu SKA det tränas, ungen ska ju för sjutsingen snart ut!

Sannixx- aha, jag trodde man kunde ringa till SÖS och sen hänvisade de en till Södra BB om de tyckte det skulle passa? vet du vart man ringer om man vill kolla om det finns plats på Södra när det väl gäller? Fast jag har inte bestämt mig än, har hört mycket gott om Sös... Plus att det kanske är tryggare där OM något skulle gå snett?

pippiL8- klart du ska med, tror Sole bokade extra platser för säkerhetss skull till och med!

Tänkte ta en tur till IKEA imorgon och handla lite smågrejer- nån som vet om det är relativt lätt att ta sig dit kommunalt? (*inget körkort*)

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3