Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Frill-jobbit med badrummet, men det verkar ju vaara en bra lösning som ni kommit på! Och i början badar ju bebisen nästan aldrig, så en liten tvättbalja räcker ju. Och ni...ja ni får vara lite lortiga helt enkelt! Och grattis till SGIn!

Nån mer som upplever att rumpan eller ngn annan kroppsdel (på bebisen alltså) trycker uppåt och utåt så att det gör jättont? När jag ligger i soffan kan det ibland göra så ont att jag inte kommer upp utan hjälp.
    Hos BM häromdagen låg jag på rygg när hon skulle mäta hjärtljuden, då sa hon att de var uppe i 170, då fick jag lägga mig på sidan och de normaliserades (144). Hon sa att den får ont om syre när jag ligger på rygg. Jag ligger på rygg nästan varje kväll och läser, tycker att det är skönast, men nu nojjar jag och tror att jag skadat bebisen! (jag blir inte yr eller nåt när jag ligger på rygg so jag har hört att vissa kan bli, så därför har jag trott att det var ok)
    Det blev långt idag!
    Hoppas ni andra mår bra och slipper ryggont etc!

• Swenglish

Frill-jobbit med badrummet, men det verkar ju vaara en bra lösning som ni kommit på! Och i början badar ju bebisen nästan aldrig, så en liten tvättbalja räcker ju. Och ni...ja ni får vara lite lortiga helt enkelt! Och grattis till SGIn!

Nån mer som upplever att rumpan eller ngn annan kroppsdel (på bebisen alltså) trycker uppåt och utåt så att det gör jättont? När jag ligger i soffan kan det ibland göra så ont att jag inte kommer upp utan hjälp.
    Hos BM häromdagen låg jag på rygg när hon skulle mäta hjärtljuden, då sa hon att de var uppe i 170, då fick jag lägga mig på sidan och de normaliserades (144). Hon sa att den får ont om syre när jag ligger på rygg. Jag ligger på rygg nästan varje kväll och läser, tycker att det är skönast, men nu nojjar jag och tror att jag skadat bebisen! (jag blir inte yr eller nåt när jag ligger på rygg so jag har hört att vissa kan bli, så därför har jag trott att det var ok)
    Det blev långt idag!
    Hoppas ni andra mår bra och slipper ryggont etc!

• Swenglish

Oj, vad ni brunchar! Vill gärna ha tips på "bästa" stället! Kan man boka bord? Är det kbökfullt? Vad kostar det? Tack!

Vi har ätit skön frukost hemma och ska ge oss ut i kylan och köpa skötväska.

Majlinsa- lycka till med utförsäljningen, att köa i 5 timmar låter ju inte så skoj!

Hellur- håller på med exakt samma som ni-fixar om klädkammaren till barnkammare!

Börjar som många av er bli trött nu, tänk att den ska stanna inne ca 5 veckor till! Trodde faktiskt inte att jag skulle tröttna men det är precis vad jag håller på att göra! Längtar efter bebis mer och mer! och sååå nyfiken på om det är en pojke eller flicka! Folk har börjat gissa hejvilt på magen och det är verkligen olika "stensäkra" bud på pojk- och flickmage!

Det vore nog bra om ni rkar skriva upp er på en sista lista om tisdagen så jag lkan ringa och säga exakt hur många som kommer. Tack!
    Indira ligger på Bondegatan. Närmaste T-bana är Medborgarplatsen och så gårm man längs Götgatan tills man stöter på Bondegatan, så öigger den en liten bit upp på vänster sida. Beställ och betala direkt i baren när ni kommer in och kom ner i källaren! Ska bli kul!

Middag Indira 23/1 18.00

Swenglish

• Swenglish

Tack Lillenlillen och Sole för brunch-tips!

Vi ska ge oss ut i snö-ovädret på kalas...

Lycka till alla ni som håller på med renoveringar!

• Swenglish

ndira ligger på Bondegatan. Närmaste T-bana är Medborgarplatsen och så gårm man längs Götgatan tills man stöter på Bondegatan, så öigger den en liten bit upp på vänster sida. Beställ och betala direkt i baren när ni kommer in och kom ner i källaren! Ska bli kul!
    Middag Indira 23/1 18.00

Swenglish
    Sole
    Bianca2
    J79
    Pippil8
    Vivs
    Frill

Nu klistrade jag in vägbeskrivningen också!

Sannixx-kul om du kommer!
    Sole- är också helt gråtfärdig för minsta lilla nu! Hormoner...

PippiL8- den kursen som är på BM gamla stan är för dem som inte föder på BB Sthlm och jag tror den innehåller samma sak som kursen på Danderyd fast i mindre grupp (vi var ca 10 par).

• Swenglish

Glöm inte att skriva upp er!
    Nu ska jag äta årets första semla och dricka varm choklad! Sockerchock!

Indira ligger på Bondegatan. Närmaste T-bana är Medborgarplatsen och så gårm man längs Götgatan tills man stöter på Bondegatan, så öigger den en liten bit upp på vänster sida. Beställ och betala direkt i baren när ni kommer in och kom ner i källaren! Ska bli kul!
    Middag Indira 23/1 18.00 (träff för dem som vill kl 17.45 T-bana Medborgarplatsen mittemot McDonalds)

Swenglish
    Sole
    Bianca2
    J79
    Pippil8
    Vivs
    Frill

• Swenglish

Medusa- var bor du, där solen skiner??? Här är mulet...
    Här blir det brunch nästa helg! Bokade ni bord när ni var på Sirap?
    Jag antar att det blir det stora bordet där nere, vi lär knappast få plats där uppe! Skönt att allt var bra hos BM!

Hellur- synd att du inte kan, men vi ska nog hinna med en träff till!

• Swenglish

Ska bli kul ikväll! Jag hade bokat 14, så jag tror inte att jag ringer och ändrar ifall nån mer vill hoppa på i sista sekund! Jag tror nog att vi hittar varandra!

Vi var på andra delen i föräldrautbildningen idag, jättebra tyckte vi, det handlade om amning och första tiden med barnet. iallfall jag har läst jättemycket om graviditet och förlossning men inte så mycket om när barnet väl har kommit, om skötsel osv. Idag ska jag ta det lugnt, städa lite och vila upp mig inför kvällen!

• Swenglish

Min man skrattar också, han fattar inte grejen riktigt med att träffa "okända" människor...

Sole- jo, retad blir man ju, först för "Brollopstorget" och sen "Family life" (han är engelsman)... Vad är UGL-kurs?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3