• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • bianca2

men det händer i alla fall ngt!!! själv har jag inte haft en enda värk eller sammandragning. min bebbe kommer aldrig komma!!!

• cirpen

Bianca2: Jag hade inga känningar innan heller, hela min grav. har varit helt fri från div. krämpor. Sen slog det bara till, jag kunde bara inte riktigt läsa signalerna .(var ju så inställd på snitt veckan därpå!)..!! Jorå jag tro din bebbe kommer snart hihi..

Ååh det är så spännade att se vem av er som står på tur!

Rättelse: Inom 24 h bör man kolla upp ifall fostervatten gått pga infektionsrisk.

• Emma3

Hej tjejer!

Oj här skrivs det på bra. Ser att ni skrivit mycket om slemproppar och vattninga flyttningar.

Har det senaste dagarna haft mer vattninga flyttningar men det verkar som det är vanligt så här mot slutet.

Bianca: Har heller inte haft en ända värk, sammandragning någon gång. Hoppas man inte behöver gå över för länge bara.

Tänker oxå ofta på er som ska ha snart, så spännande.

Med plutten i magen v37
  • bianca2

jag har iskallt räknat medatt gå över minst en vecka eftersom mamma gick över 2-3 veckor m alla oss. jag kommer få en chock om bebben vill ut innan bf. men den har ju en egen vilja. en del säger att ,lla på killens sida och min svärmor har fått på bf-dagem 3 ggr!

• murgrönan

Zul: Gulle dig som tänker på oss!! Jag måste gå in på FL minst 3 ggr om dagen (morgon, lunch, kväll) för att se om det hänt någon nytt. Det är riktigt spännande nu i marstråden....

Stieg L:s böcker är underbara, bra köp!

I morgon ska jag vara barnvakt åt en 2.5 åring i ca 5 timmar. Det är min bästa kompis lilla tös. Är lite nervös för hur jag ska orka, det är ju en ganska aktiv ålder. Ska hämta henne på dagis, det ska bli spännande. Hoppas hon inte vägrar följa med mig eller något annat.

Annars inga känningar här, en lugn dag har det varit.

• Pippil8

Nu börjar det ju verkligen bli spännande här. Tror jag måste sluta jobba snart så jag kan kolla in oftare Slempropps-avgång lät så himla spännande tills någon av er skrev att det kan dröja en månad efter det Disappointed (som han i "A fish called Wanda" säger)

Tack för boktips oxå hörrni, jag ska köpa Stieg L-böckerna tror jag, kan vara bra att ha lite spännande att läsa i nästa vecka när jag ska börja gå hemma och vänta på krabaten.

Jag hänger på i morgon på lunchen och skriver upp mig på listan:

Lunch: ONSDAG 13.00 TGI Friday's Stureplan

Swenglish
    Bianca2
    Ginger
    J79
    Björklöv
    Sofffy
    Frill
    Pippil8

//8 pers.

Ses där!

• Lillenlillen

Jag köpte Stiegs den där första Män som hatar kvinnor och läste något kapitel och sen hamnade den i högen på sängbordet. Måste börja om tror jag... Alla säger ju att den är så bra. Likaså säger verkligen ALLA som har läst den att Tillsammans är man mindre ensam är helt fantaaaaastisk och den hamnade i samma hög. Måste börja ge böcker två chanser att ta mig med storm

• Frill

Hej nu har jag koll på er igen. Cirpen, vilken söt dotter! Ska läsa din berättelse när jag inte är så trött.

Har gått kurs två dagar och varit helt förbi på kvällarna. Var i en fantastisk villa i Saltsjöbaden, men låååång trappa upp till huset, och sen trappor varje gång man skulle på toa eller förflytta sig. Kraschade nio ikväll och missade Desperate, men nu är jag uppe och har tagit två alvedon mot envis smärta i ena sidan av ryggen, runt midjehöjd.

Vattninga flytningar även här. Spännande med slemproppshistorierna!

Min mage måste vara grotesk. Jag har en stor dunjacka som jag knappt kan stänga längre, och det är inte en chans att magen inte syns fast jag har jacka. Mina gravidjeans är supertrånga och magresåren räcker inte runt längre utan hasar ner under magen. Exakt 2 v till BF nu.

Tillbaks till sängvärmen. Ses på lunchen i morgon!

• Torris

Här vaknade man av en blödning!
    Förlossningen vill att jag avvaktar men undrade om jag har värkar... fortsätter blödningen under dagen ska jag åka in för att de ska kolla hur det ser ut. Och så skulle jag dricka kallt för att skrämma upp bebisen för att se om den sparkar...

Har under natten haft mycket värkar som kommit och gått - så jag tar det väldigt lugnt, antar att det ska vara så här!
    Min BM har ju pratat om att man kan blöda.

Tänk om det börjar nu?

Tur att jag har BM-träff idag så kan vi kolla hjärtljud osv.
    SKÖNT!

• murgrönan

Lycka till Torris! Ja, det har nog startat nu för dig.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3