• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Swenglish

Under "graviditet" på min sida står det nu "tidigare graviditet BF 27 februari 2007", vilket hån...

• Vivs

Swe - sjukt att du är på BF-datumet!! Se till att kläm ut den lille nu.. man är ju sååå nyfiken

• Ginger6

Halloj alla! Va roligt det är att läsa alla inlägg när man inte varit inne på ett tag Nu är jag äntligen ledig och har softat mest hela helgen. Var hos BM igår igen och då hade blodtrycket gått ner lite, skönt! Kroppen orkar nog bara koncentrera sig på barna-födande nu...känner mig sååå redo! Kul med lunch imorgon, vi ses då!! kram

• Lillenlillen
    Swenglish:

Guvasjukt. Det är liksom IDAG du har gått och tänkt på i typ nio månader och så finns det inget barn än... Kan tänka mig att man inser hur länge man hängt upp sig på ett datum som man egentligen bara vet förmodligen INTE blir dagen man får barn. Jag är ju liksom helt inställd på 3 mars (4 dagar kvar nu) och har jag ingen bebis då så kommer jag bli helt stirrig! Sen kommer jag säkert blanda ihop barnets faktiskt födelsedag med den 3 mars bara för att man rapat upp det datumet till förskräckelse.

Pratade förresten med en kompis igår som inte fattar att hennes (gravida) tvillingsyster blir trött på att folk frågar vad det är för kön på bebisen (som hon inte vet könet på) samt vad hon tror att det är för kön. Jag kom på exemplet att någon skulle fråga en ogravid samma fråga tio gånger om dagen och dessutom en fråga personen i fråga inte vet svaret på, typ sitt blodvärde eller nåt annat. Hon garvade rätt länge och insåg att jo, det kanske kan vara lite frustrerande... Vet inte om det var en bra liknelse men det var iaf ett försök att illustrera varför man blir lite trött ibland

Apropå att svara på samma fråga om och om igen får jag förresten redan "blivit bebis än?"-samtal 4-5 gånger om dagen.. Undrar hur det kommer att utvecklas fram till DATUMET. Hjälp!
  • Swenglish

Lillenlillen- jo, folk textar från England, från Finland, från Sverige och frågar om det har hänt nåt än...De menar ju bara väl och är spända, men liksom NÄ! ingen bebis i sikte...

just nu känns det som om den aldrig kommer att komma ut utan jag kommer att vara jobbigt nio-månadersgravid hela livet.

Vivs- jag klämmer och klämmer men inget händer!

Så Vivs, Lillenlillen, Murgrönan och ni andra som har några dagar kvar: HAR DET HÄNT NÅT ÄN?

• Sole

halloj!

lyckades somna om så nu måste jag hoppa (nåja gå) in i duschen, äta lunch och sen sticka till skolan!

Swenglish
    grattis på BF-dagen!

Ginger
    Grattis till ledigheten! Min börjar officiellt kl 13.00 på lördag, men jag började vara ledig lååångt innan

Vi har ju alla träffats några gånger och man är ju uppriktigt spänd på att få se era bebisar också och höra om förlossningen

From nu är det informationsplikt innan man åker in

Ni som ligger runt BF-datumet, förstår att det måste vara jobbigt att folk frågar ifall det blivit nån bebis. Konstigt egentligen - man skulle ju liksom inte kunnna glömma att berätta en SÅN sak??

• Sole

Lillenlillen

Madame Zaritska sa att vi ska få en flicka

• Lillenlillen

Nä men det är ju det liksom. Tror blivande mormor, morfar och de andra verkligen inte att jag skulle ringa dem när jag hade möjlighet och tillgång till telefon med tanke på att de ringer VARJE morgon och dessutom typ tre-fyra gånger till senare på dan? fast som sagt, de är ju nyfikna och spända och vi är ju de ensa som vet svaret på deras frågor

Men sen har jag en kille (typ gammal kompis/bekant) som ringer mig typ en gång i månaden (bara när han vill ha hjälp med något) och frågar "Men va? Har du inte blivit mamma än? Shit vad länge du är gravid" och sånna där andra skojiga kommentarer, får lust att släng apå luren varje gång och  jag är INTE nån aggressiv typ.

Sole:

Grattis till den till flickan då, sjukt att de sa fel på UL:et, hahaha

• Lillenlillen
    Swenglish:

Ang om något hänt: Igår fick jag en känsla av att det var på G, gick runt med en "kokosnöt" mellan benen kändes det som och gick på toa för att jag var nödig men insåg att det varken var nr 1 eller nr 2 utan mitt emellan nödigheten satt :-S

Fast nä, jag är ju nu mer övertygad om att jag ska gå över typ 67 veckor...
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3