• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • cirpen

Torris: Vad spännande! Tänk om det är din tur nu!
    Jag väntar med spänning på rapport efter BM besöket!

• Swenglish

Torris- vad spännande! Lycka till hos BM!

Frill- om det var Grünewaldvillan ni var i på kursen så var det där vi hade vår bröllopsfest! Visst är den underbar!

Jaha. Nu går jag på övertid, och jag känner ingenting. Kom igen nu då bebisen, dags att komma ut! Kanske en hamburgare hjälper?

• Sole

spännande Torris - följer din utveckling med spänning

Själv tycker jag det börjar göra ont när bebisen buffar runt, inatt blev han skitsur för jag la en kudde under magen och sparkade till så jag trodde jag skulle få hjärtattack!

• Björklöv

Usch och fy - här kommer ett riktigt nego inlägg: Jag känner mig stor och tung, öm och svullen, varm och grinig. Vill bara ligga på sängen men då är det nån som tycker det är jättekul att testa karatesparkar mot revbenen eller min ömma magmuskel

Och med det sagt, jag ser fram emot lunchen idag... lovar att skärpa till mig en smula

• Swenglish

Usch Björklöv- tråkigt! Känner precis igen mig så du får verkligen sympati härifrån! kan aldrig riktigt hitta en ställning som är bekväm i mer än en kvart högst, irriterande när som du säger det enda man vill är att lugga i sängen eller soffan!

Sole- visst kan det göra superont! Min man blev livrädd igår när jag rodade högt efter att bebisen kommit åt nån nerv eller nåt-inte alls skönt och mysigt!

Dags för ett långt varmt bad och sen börjar jag nog få upp hungern-ses på Fridays om ett par timmar! Den som kommer först tar väl bord?

• bianca2

låter bra! ses där.
    spännande torris!!!!

• Björklöv
    Swe - Åh! Ett bad lät skönt, men det kanske är att ta i att både duscha OCH bada inom en timmas tid Får ta det efter lunchen istället
  • Lillenlillen
    Swenglish:

Idag är du +1, vilket enligt min statistik INTE är en dag folk föder barn på. Imorgon där emot tar statistiken fart igen, så håll ut!

Och alla andra:

Kolla under omröstningar i min presentation och omröstningen "När föddes ditt första barn?" om ni vill se rätt intressant statistik för oss som är nära!
  • Vivs

Torris - vad spännande!!! Låter ju verkligen som nåt är på gång!!
    Själv har jag just varit hos min BM. Hon trodde inte det skulle bli någon 4kg-bebis, skönt! Hon tippade på ca 3,5kg vilket verkar rätt lagom för att komma ut ur lilla mig

SF-måttet var 34-35, ngt större än förra gången, då var det 34. Allt annat bra men hon kunde fortfarande rucka lite på bebishuvudet.. fast det spelar tydligen inte någon roll sa hon, alla fixerar sig inte innan.

Igår hade jag massa förvärkar igen och trodde att kanske något skulle hända, men nej, nej, de klingade av framåt natten.. suck! Känner lite nu men inte så mycket som jag vill. Konstigt att man nästan längtar efter att få känna smärtan

Trist att börja gå på övertid nu, Swenglish! Men, inte långt kvar iaf!!

Ha det jättetrevligt på lunchen, själv bakar jag cheesecake! Mmm..

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3