• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Hellur

Arg arg arg nu måste jag avreagera mig.
    Igår kväll, efter normal arbetstid, ringer min chef hem till mig och kollar statusen på vad jag har kvar. Han är ledig torsdag och fredag, men varför inte prata med mig innan jag gick hem??
    Det är väldigt mycket att göra på jobbet och det har varit kaos och mycket rörigt ett tag. I samband med detta går jag ner på halvtid, min kollega ska lära sig mitt jobb samt lära upp en ny tjej. Han undrar om jag kan tänka mig att jobba två dagar nästa vecka. JAG GÅR HEM PÅ FREDAG! Blir sååå otroligt irriterad, arg, sur, förbannad!!! Samtidigt får jag dåligt samvete om jag säger nej. Denna fråga gör mig bara stressad.
    Sa till i september att jag var gravid och skulle gå hem runt feb/mars, meddelade efter UL i oktober att jag går hem allra senast den 2 mars. De har haft gott om tid på sig...
    Nej, jag tänker INTE jobba nästa vecka! Jag måste få sova, orkar inte jobba mer, vila upp mig, koppla av och gå ner i varv.

Oj oj, långt blev det. Sorry, men grrrrrr.

• Sole

Hellur

jag förstår att du blir arg och du har all rätt att säga nej UTAN dåligt samvete!!

Tyvärr händer sånt där allt för ofta och det är ingen som kommer tacka dig ändå.

Gå nu hem på fredag och var verkligen ledig även i huvvet from nästa vecka!

Du har haft väldigt lång framförhållning, enligt lag måste man säga till 2 månader innan man vill gå hem

• Torris

Klart du inte ska jobba - chefen måste godta det!!!
    Du har ju sagt till i god tid innan.
    Tänk inte så mycket på det bara, du ska nu bara ta det lugnt och vila och samla krafter inför det som komma skall.
    Finns ingen anledning att Du ska hjälpa dem ur någon slags kris.

Lycka till!

• Hellur

Frill - Vad skönt att det inte var förgiftning!
    Har "spritter" i benen ibland, på kvällarna i soffan, kan inte sitta still. Men läkaren sa att det är normalt att man kan få det.
    Har även haft som doming och lite stickande känsla i munnen. Detta har hänt kanske 3 gånger när jag har ätit. BM sa att man kan fåt det, men om det kommer ofta eller blir långvarigt ska man ringa förlossningen då det kan ha med proppar och blodet att göra.

Sole - Har inte köpt amningsbehå ännu. Har hört att Lindex är bra, tänkte köpa två st så man har. Enligt vänner kan jag köpa den storlek som passar nu.
    Skulle köpa den på apoteket här om dagen, men min storlek var slut. Får göra ett nytt försök.

• Sole

Swenglish

idag är ju första mars så du har verkligen kvalificerat dig in i den marstråd du startade

Hoppas h*n bestämmer sig för att komma snart!

• Hellur

Tack för sympatin och förståelsen tjejer! Känns skönt att höra.
    Har tänkt som ni skriver.

Nu måste jag åka till jobbet...

• cirpen

Sole å ni andra: Jag har gått upp från C kupa till E kupa! När mjölken rann till efter tre dagar, blev brösten verkligen STENhårda GIGATISKA och jag hade nog behövt en ännu större storlek, men det släppte efter två dagar.Jag trodde inte det var sant ,det kändes som om dem skulle spricka.:-O
    Så var inte snåla när ni byter storlek är mitt tips!!!

• cirpen

Just det ett tips: När ni är på BB sug åt er av alla barnmorskors amningskunskaper...Låt dem visa er, samt vad kan gå fel mmm. Passa verkligen på när ni ligger inne!
    Det är inte roligt med trasiga tuttar som jag har nu..
    Ingen sa till mig hur ONT det kan göra att amma....

Nä nu skall jag inte komma med mer tips..... men ni får gärna fråga!

• Sole

cirpen

tack för alla bra tips, det är kanon!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3