• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Björklöv

Jag har ett litet tips att komma med, kolla upp och ring er BVC så att ni vet var ni ska med den lill* sedan. Jag gjorde det precis och det känns skönt att iaf påbörjat en relation med den person som snart ska klämma och titta och hålla på med MIN bebis vid ett flertal tillfällen

Fast ni kanske redan gjort det?? Vad vet jag

• Sole

mina bröstvårtor är superduperömma redan nu, kan tänka mig hur det kommer kännas sen!

• Swenglish

Sole- jag gillar Sickla köpkvarter, det är jättelugnt där i veckorna, bara lattemammor och inte så stort, och det finns lite andra roliga affärer än de vanlig Hm-Lindex-Kappahl. Amusar ligger i en av de äldre byggnaderna precis brevid gallerian. Ica är också vår lokala mataffär! Fika i Sickla nångång? såg faktiskt ett gäng mammor, kanske 8-10 stycken MED barnvagnar som fikade i Dieselverkstaden, så det kan ju vara ett ställe att träffas på när vi alla ploppat ut våra bebisar!

hellur-
    Bra att du sa nej! Imorgon börjar din föräldraledighet med gott samvete! Jag har också haft de där domningarna och stickningarna och inte fattat vad det beror på. tror faktiskt jag ska ringa förlossningen och höra mig för angående kontroll och så. Min mamma blev igångsatt med min lillasyster en vecka efter BF (det var på Cypern och där väntade de inte längre) och i efterhand sa de att det var tur det, för moderkakakan var helt grå och utan näring! Hur ska man veta att bebisen mår bra såhär på slutet?

Ang. amningsBH: Jag hade storlek 85B innan graviditeten, gått upp till ca 90C nu, och köpte en amningsBH i storlek 85D. Hon i affären sa att man oftast minskar i omfång efteråt men ökar i kupa. Jga köpte den på Growinlife. Sen har jag som sagt också köpte apotekets nättopp för de där stenbrösten som Cirpen berättar om. har hört att apotekets topp är liten i storleken, så man ska köpa större än man tror. Tror jag köpte large eller x-large.

Inatt har jag sovit i ett sträck från 11 till halv 8, utan att kissa eller vakan. Normalt för vecka 41??? Jag fikar gärna typ imorgon för att ha nåt att fokusera på och se fram emot så jag inte går och tänker "när kommer den, när kommer den, när kommer den..." om det är nån ledig som har lust att träffas IGEN! Nu måste jag gå och byta om, nattlinnet nermjölkat...

• Sole

Swenglish

fika i Sickla låter ju jättebra

jag hade gärna fikat imorgon också, men den där jä**la tentan på lördag ger mig dåligt samvete HELA tiden....

har liksom inte kommit igång ännu *suck*

• Vivs

Swenglish - får du inte någon tid för UL snart? Om jag går över bokar de in en tid inom en vecka för att kolla moderkakan och fostervattnet och storleken på bebis...

Hellur - tycker som de andra att du ska strunta i vad de säger på jobbet, gå på din mammaledighet med gott samvete! Aldrig någonsin någon som kommer tacka dig för att du jobbar och sliter in i det sista innan förlossningen! Ang att det spritter i benen så har jag haft så sen jag vart gravid, restless legs... inget vidare alls, som att det kliar och rycker inuti benen, längtar tills det försvinner!!

Nu går jag in i v40!! Tänkte ta några vändor i trapphuset för nu jäklar ska jag försöka få igång det här
    I morgon är den BF-dagen jag fick från början, beräknat på sista mensen. Tycker det är dags för bebis att komma då!

• Swenglish

Vivs- vad konstigt, jag ringde till SÖS precis och där går man inte på överburenhetskontroll förrän 41+3, och jag har ingen tid till BM innan dess. Känns som om det går lång tid mellan kontrollerna nu i slutet?? Jag vill också kolla moderkakan och fostervattnet. Känns som om de bara kollar nu om något känns fel eller om det sätter igång.

• Lillenlillen
    Swenglish:

You're still here.... Ska inte du fööööööda snart!! *garv*. Sorry, fick bara sån lust... kram på dig
  • Björklöv

Fika i Sickla blir perfekt, kanske en smula långt för mig att ta mig, men jag är ju van med den resan!!! Jobbar(jobbade!!!) extra på intersport där så då kan jag ju passa på att gå in och visa upp underverket för mina arbetskamrater

• Lillenlillen

Idag ska jag äta lunch med min chef, gå en promenad med en killkompis i stan och sen eventuellt fika med en tjejkompis. Det är TUR att man har en almanacka så busy som man är!!

• Vivs

Swenglish - ja, det är väl olika som med allt annat! Min BM sa UL inom en vecka och sen diskussion för igångsättning i v 41+5, sen sätter de igång en senast 42+0! Jag förstår din oro även om det nog sällan är fel på moderkakan..
    Du får testa gå i trappor, det ska jag göra nu

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3