• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Swenglish
    tackar tackar
    apropå gå över pratade vi om det igår och maken vill att jag mentalt tänker att jag kommer gå över annars blir jag ledsen och det blir jobbigt, men hur sjutton ska man tänka bort att den kan komma i tid??

Lider med er alla som gått över, nu får era bebisar komma!!!

Soffy
    stackars dig som varit sjuk, värsta mardrömmen är ju kräksjukan!

Lillen
    jag addar dig, är inne nu och då på msn

• Sole

swenglish

sov gott och imorgon vill vi ha rapport att du är på väg in, hör du det ??!!!

• Sole

Swenglish

när kommer de sätta igång dig om det inte kommer igång av sig självt?

Imorse var jag hos läkaren för att det har börjat klia i mina öron, precis på samma sätt som när jag hade hörselgångsinflammation (det värsta jag varit med om!) och visst var det en irritation i öronen, men det fanns inget man kunde göra så länge jag var gravid/ammande - irriterande!!
    Dessutom tog jag faktiskt upp nässpreys-beroendet och hon skrev inte ut nåt utan rekommenderade koksaltlösning - som jag redan provat och det inte funkar *suck*

• Sole

Hellur
    hoppas det blir bättre med vaden!

ja det är jättekonstigt att hon inte skrev ut nåt för nästäppan, hon lyssnade inte ens när jag sa att koksalt inte funkar
    men nu har jag iallafall försökt!

vart är lillenlillen idag då?
    Hon brukar ju vara flitig här! tänk om hon är inne och föder!

• Sole

brukar det inte vara sjukt mkt folk i Kungshallen runt lunchtid?

Fast vi kan ju träffas lite senare när det lugnat ner sig såklart

• Sole

Fridays låter bra tyckerjag!

Ska nu iväg på massage, innan dess hade jag mamma här på fika, är så sjukt upptagen på dagarna att jag blir alleles matt

• Sole

Lillenlillen

just nu? ändras genomsnittstiden för förstföderskor? Undra vad som gör att det ändras då?

Vår granne som har en del alkoholproblem är ju alldeles till sig att vi ska ha barn och var nere och hämtade en lift i källaren som hon tyckte vi skulle ha till bebisen. Tackade artigt nej, vill inte stå i tacksamhetsskuld till henne.

Tycker egentligen synd om henne för hon är ju rätt gullig och vill ju väl, men vi har bla tidigt förra våren hittat henne utanför porten helt utslagen så vi ringde polisen så de fick ta hand om henne...

hon kommer aldrig få hålla i vår bebis iallafall, det är en sak som är säker!

• Sole

Bassekatt
    va kul att få se bilder på Emil och även hela familjen!
    hur känns det att vara mamma nu då?

• Sole

Swenglish

hoppsan, ja det var verkligen en snabb förlossning!

Inte vill man att det ska ta evigheter, men att föda på badrumsgolvet står inte högst upp på önskelistan

apropå lunch imorgon, ska vi ses kl 13 då?
    Vilken Fridays var ni på sist?

• Sole

Soffy

verkar som det händer nåt för dig, så spännande!!

idag när jag varit på massage sa jag skämtsamt att "hoppas den sätter igång nåt nu" och hon blev nästan lite uppskrämd!

Tydligen kan de massera på punkter som sätter igång och de har haft gravida där som gått över tiden och blivit ditskickade av sin BM, så ni som väntar otåligt, gå till Axelsons spa i gallerian, säg att BM skickade dit er så är det klart sen

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3